my71 Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Jeg venter på nr 2. Er fortsatt bare i uke 30, men har begynt å tenke på fødselen. Hadde en langvarig og nokså slitsom fødsel sist som endte i keisersnitt etter 3 døgn med forsøk til igangsetting (15 dgr på overtid). Sist så hadde jeg ingen tegn til modning. Hadde hele tiden 0 mm åpning, oså siste dagen før keisersnitt når de sjekket. Sist hadde jeg ingen gyn.undersøkelse hos jm eller lege før fødselen, så jeg trodde at jeg hadde "begynt å modnes" lenge før termindato. Hvordan gjør dere høygravide det? Får dere sjekket modning hos jm/lege mot slutten av sv.skapet? Kan man gjøre noe for å bidrar til modning? Har jo f.eks. hørt om modningsakupunktur. Noen tips. Vil gjerne bestille en vaginal fødsel denne gang, og helst ikke altfor mye på overtid ;-)
LINM Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg har gått 1 gang i uken til modnigs akupunktur. Var på kontroll i går. Etter lette uregelmessige mensen smerter. Hadde 1-2 cm åpning. Er 40 uker idag. Førstegangsfødende. Har veldig nedpress, og vondt når jeg går. Det knirker og verker i bekkene, og jeg føler at babyen snart faller ut. Veldig ekkel følselse. Håper at det er et godt tegn på at fødsel nermer seg. Noen andre som har følt det slik også???
LINM Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Gått til modning akupunktur siden uke 36. 1 gang pr uke.
Gutt08<3spire13* Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Hva er det som gjør at dere får modningsakupuntur? Er det noe "krav" man må utfylle for å få det?? Vet tanta mi fikk det, hun gikk 17 dager over med første barnet, og med 3 ganger til modningskupuntur gikk hun 8 dager over, og ble strippet denne gangen. Kan jeg få modningskupuntur egentlig?? Kanskje dumt spm.men.. Litt nysgjerrig:)
*Lissi* Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Alle kan vel få modningsakupunktur. Vet min jm gir det iallfall. Selv har jeg aldri fått det, så har ingen erfaring. Har en venninne som fikk det da, men hun gikk likevel en uke over tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå