Gå til innhold

Hvor er energien???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare høre om det er noen flere der ute som føler seg helt tom for energi, eller er jeg alene??

Sitter her hjemme i dag og føler at jeg ikke har noen krafter igjen. Vanskelig å komme meg opp av sofaen. Blir ikke enklere når tvillingene har bestemt seg for å sove og spise på skift, slik at mamma får minst mulig tid til annet. Men alikevel... jeg burte klare av å kommer meg ut for det... men bare tanken på å løfte ut vognen fra bilen gjør meg sliten. Tenkte dratt på shopping i dag men tanken på å løfte bilsetene gjør at jeg føler meg matt. Har ikke en gang ryddet ut ur oppvaskmaskinen eller sterilisert flasker... :) Bare den enkleste lille filletingen føles vanskelig og tung. Den lille energien jeg har bruker jeg til å snakke med tvillingene, men også det føles kunstig og tømmer meg på kraft. Blir vel ikke bedre av at mannen kommer hjem seint ikveld og at storesøster snart kommer fra barnehagen. Får bare håpe at det ikke blir mye gråting og klaging for det klarer jeg ikke idag...

Vel, vel, det går nok bedre i morgen. Men måtte bare syte litt... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off.. vet hvordan det er.. har hatt mange sånne dager jeg og.. noen ganger har det faktisk vært så ille at jpappan har blitt hjemme. men sjelden med sånne dager nå... jeg syns det er pes å komme seg ut.. men gjør det fast hver dag... før hver uke har jeg faktisk lagt planer hver dag.. det hjelper masse.. som barsel i dag, tvilling treff i morgen osv.. men ikke press deg til å gjøre så mye annet enn med gutta.. jeg gjør ikke noe.. setter på oppvaskmaskinen på ettermiddagen og skyller brukte flakser. når de sover sitter jeg godt planta i soffan.. trenger hvile da.. sove forskjellig.. det har jeg også hatt problemer med.. men går bedre nå... jippi jippi. Håper hvertfall du har en bedre dag i dag.. og du, det er lov å klage litt.. er en grunn for at jeg snart skal jobbe 50 prosent.. blir for slitsomt og mye på meg..

han en super dag

klem klem fra gutta og meg

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg får masse hjelp tror jeg at jeg hadde hatt det sånn annenhver dag! Jeg har fast hjelp 3 ganger i uken for å klare det, jeg! Pappa kommer fra 8 til 12 mandager, mamma fra 8 til 16 tirsdager og fredag er sambo hjemme fra jobb. Skjønner ikke hvordan dere andre klare dere uten hjelp, og i tillegg har du et barn fra før! Berøm deg selv- du er kjempeflink! Ikke ha dårlig samvittighet eller føl deg utenfor, du gjør en kjempejobb! :) Jeg synes også at det er veldig tungt med alle løft av tvillingvogn og 2 bilseter. Det gjør det ganske tungt å komme seg av gårde å måtte bære så tungt. Og sdå blir barna bare tyngre og tyngre også...

Har du vudert homestart/homecare (er det det det heter min tro?)? De tilbyr jo hjelp til de som trenger det. Vurderte det før familien tro til her. Lurt å be om hjelp så man ikke sliter seg ut!

Klem klem

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Det er slitsomt å være hjemme med to små. Jeg støtter veldig Bøllefrøenes råd om å legge planer. Jeg er ute 2-3 timer hver dag på treff, kaffe eller bare går tur. det er liksom fristunden min. da ligger de i vogna, og om ikke de sover så har jeg iallefall kontroll på dem:-)

I dag er jeg syk i tillegg har bare lyst til å ligge under dyna. Det blir MYE Disney channel på barna i dag..

Samboeren har ny jobb og kunne ikke være hjemme. Jeg gråt da han dro i dag, Syntes så synd på meg selv som var syk og måtte være hjemme med to barn som bare vil bæres rundt- men nå går det bedre.

Det er uvant å bli så sliten, Hver kveld når barna har lagt seg får jeg dårlig samvittighet for at jeg synes de er slitsomme. Har jo ønsket meg dette så lenge, og føler ikke jeg har lov til å klage. Burde bare sprette rundt og være lykkelig hele tiden. Selv med mørke ringer under øynene og gulpeflekker på klærne:-)

Skrevet

Dagen i dag har vært mye bedre. Helt riktig så hjelper det å ha noen planer for dagen, tror jeg må ha det for hver dag hele uken. I dag møtte jeg phantomet og Trine ute for å spise lunsj. Kom drøye halvtimen etter avtalt tid da Henrik bokstavligtalt dret seg ut... opp langs ryggen... og vi fikk pakke inn vogn og alt i bilen isteden for å gå... Og ikke ble det mye lunsj på oss heller da vi ikke fikk ta med vognene inn noe sted. Det hele sluttet med at vi kjøpte kaffe og bolle som vi tok med til sofaen på helsestasjonen, hi, hi! Koselig var det i alle fall å møtes :-)

Skrevet

Så heldig du er som har så mye hjelp! Ta godt vare på den;)

Vurderer helt klart homestart, skal se om jeg får tatt en telefon når guttene sover i morgen. Kan helt klart trenge litt ekstra hjelp her hjemme. Nå krysser jeg også fingrene for at svigermor ikke tullet når hun forrige uke sa at hun kunne komme hit en dag i uken og hjelpe meg, slik at jeg kunne komme meg ut av huset og få litt "egentid". Det vore helt herlig med noen timer uten barn, kanskje kan trene da og få litt energi ;)

Skrevet

Åh stakkar deg som er syk, det er ikke noe gøy, vet hvordan det er... Håper du raskt blir bedre!

Kjenner meg igjen i det der med å føle at jeg ikke har lov å klage. Spesielt som jeg tenker på alle dere som sliter med ting som ikke jeg sliter (like mye) med, kolikk, søvnløse netter, melkespreng, allergier, sykdommer osv. I forhold til dere har jeg det nok veldig bra, og ingen grunn til å klage. Men man må nok klage litt, tror det er sunt jeg ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

godt å høre at det ikke er noe galt med meg.... sliten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...