tototo Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Vi har ei lita ei her med lakenskrekk. Vi bruker lang tid på å få henne til å sove på kvelden selv om hun får pupp og at vi bærer henne. Har lyst til å prøve å la henne ligge alene, gå inn etter 1 min, 2 min 3 min osv. Hun er 4 mnd, er hun for liten til å forstå dette? noen andre som har prøvd så tidlig?
Gjest Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Ja, det er hun! De sier vel tidligst 6 mnd (selv om jeg aldri kunne gjennomført noe sånt på et barn under 1 år) Ting forandrer seg fort i den alderen, og de trenger nærhet og trygghet. Hold ut ;-)
SuperGlad Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 ja hun er for lita... Å dessuten så skal ikke barna skrike seg i søvn, er ikke det som er poenget med div sovemetoder.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Huff, kjære vene. Ja, hun er altfor liten.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 ja det er for tidlig.
Ulldott Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Du bør ikke bruke slike søvnkurer på barn under 6 mnd.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Ja, altfor tidlig! Hun har ikke begrep om det, og skriker neppe så intenst bare for å trasse. At de forstår mye når de er små er det ingen tvil om, men hylingen kommer nok av noe annet. Minsten her kunne fint sutre litt når vi la han, men det var sutring som gikk over når vi lukka døra... Enig med Spetakkel, ville aldri gjort noe sånt på barna under 1 år.. kanskje ikke etter 1 år heller.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Jeg vet ikka hva som er anbefalt og ikke, men ja, jeg syns hun er for liten. Hun trenger nok masse kos og oppmerksomhet en periode, det går seg sikkert til igjen. Hun kan jo bli usikker og redd hvis hun må ligge alene og gråte. (selv om jeg skjønner at det kun er for 1 eller 2 min i gangen altså... Jeg ville ventet litt;-) )
hit og dit Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Personlig så synes eg det er tidlig. Me forsøkte å legge mallo våken i den alderen, for å sjå om ho kunne finne søvnen sjølv. Ho starta å skrike og me gjekk inn å strauk ho på kinnet, for så å gå ut igjen. Då skreik ho enda høgare, og på meg så virka ho veldig redd og usikker. Ho var vane med å alltid bli holdt, bært, byssa, og ho forstod ikkje kvifor me svikta ho. Ho var rett og slett livredd, og det var ikkje lenge ho grein. Etter det så forsøkte eg aldri igjen. Eg amma ho i søvn eller byssa ho i søvn fra 3mnd og til 8mnd. Pluss når me er er bortreist så amma eg ho eller no legger meg med ho. Heime så legger ho seg aleine, og har gjort det sidan ho var 8mnd.
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Nei ville aldri prøvd det på så små. Men som nevnt over så forandrer de seg fort i den alderen så er bare til å prøve å holde ut Med vår hjalp det at hun sov i mellom oss noen netter. Hun ble ikke for godt vant av den grunn, sover fint i sengen sin nå.
Ulldott Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Har ei jente som alltid skriker litt når hun legger seg. Da hun var liten la vi henne i stuen i korgen og kjørte på den til hun sovnet. Etter hvert flyttet vi henne inn i senga hennes. Fikk montert vuggeknotter på senga og vugget henne ved behov. (dvs når hun gråt) Etterhvert ble det mindre og mindre vugging. Nå kan vi legge henne uten å vugge.Hun er 7mnd nå. Hun småsutrer alltid litt, men gråter ikke. Vi går ut fra rommet hvis hun er rolig, men går innigjen hvis hun gråter. Slik holder vi på til hun sovner. ( tar ikke lang tid) Pass på at hun ikke er overtrøtt når dere legger henne. Lykke til med legginga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå