Gå til innhold

Hva slags plager har dere hatt under svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eller har hatt følgende:

- hyperstimulert med væske i buken som førte til sykehusopphold i 7 uker, 11 tappinger og var sengeliggende i 20 uker totalt med stoooor mage (fra rugedag 4 og utover) og veldig store smerter

- bekkenløsning/låsning

- brukket brystbein

- ømt/sårt halebein

- magesår

- svangerskapskløe

- hevelser/ødemer

- ryggplager (men det har jeg fra før av også....)

- sjøgrens syndrom

- enormt håravfall (ble bare fjoner igjen, så jeg klipte meg kort, snufs)

- sykmeldt hele svangerskapet (og 7 mnd før det pga sjøgrens syndrom og ass.befruktning)

......men jeg klager ikke ;o) nå er det bare 22 dager igjen og jeg gleder meg til fødselen

og det å bli frisk og begynne å jobbe igjen (sånn smått etterhvert), gå turer, være ute og nyte alt det positive og herlige som finnes i hverdagen ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalme+ oppkst første 3 mnd, og bekkenløsning/låsning er "plagene" jeg har hatt, men klager ikke=) 5 dager igjen her...

Skrevet

Hjelpe seg, stakkars deg! Er det ditt første barn?

Jeg har bare hatt konstant kvalme i 25 uker!! Synes jeg må slå hjul i stua fordi jeg er så heldig. Eller kanskje ikke;) Er nok litt vindskjev...

Skrevet

Jeg har hatt et supert svangerskap! Eneste er ei nerve som ligger i klem på den ene siden av ryggen de siste 2-3 mnd. Men jeg jobba helt til 2 uker fr permisjonsstart og har vært i superform hele svangerskapet ellers!;) Nyter det å være grevid, og er ikke lei enda. 19 dager igjen til termin;)

Skrevet

LilleMalin

- ja det er mitt første og sterkte etterlengtede barn ;o) så jeg føler at jeg kan gå gjennom ild og vann for å endelig få oppleve dette....glad jeg slapp å være kvalm i første trimester (men det var nok ikke plass til flere plager da, tror jeg....hehe) Pytt sann, man glemmer heldigvis smerter og vondter så utrolig fort - heldigvis :o)

Var du "bare" kvalm eller kastet du opp i 25 uker??? godt det ga seg

Skrevet

Huff ikke moro nei..

Ja skal vi se:

- svangerskapskløe (sykmeldt siden uke 17)

- BL, mest i setet. Vondt å sitte, gå..

- Vondt å gå pga uhumskheter i beina..hehe huff

- Vann i kroppen, mulig derfor jeg er oppe 20 ganger hver natt for å kvitte meg med det..:)

- Veldig vonde kynnere nå på slutten

- Mangel på søvn pga alle plagene

- Vondt i rygg, stiv i nakken. Blir digg med ordentlig massasje ja

Troor ikke det var noe mer egentlig..:)hehe 21 dager igjen her og lei, men ved fatt mot ved at plagene forsvinner en etter en sammen med hvertfall 25 kilo :)

Lykke til videre til deg, snart har vi nurket i armene og kan kose oss!

Skrevet

julie73høygravid

- Jeg sender deg varme tanker og unner deg en flott fødselsopplevelse! Det er rart hva man syter og klager over til daglig og hva man biter i seg som vordende mor! Tenk så godt det skal bli å holde babyen din i armene snart! Det kan jo skje når som helst:)

Jeg var forresten bare kvalm, oppkastet kom bare når jeg var sliten, feks hvis jeg dristet meg til litt shopping eller noe...

Skrevet

Takk for det LilleMalin og mini82, lykke til til dere også. Nå er tiden snart inne.

Åh, jeg har nok klaget en del ila svangerskapet jeg også, spesielt den tiden jeg lå på sykehuset, for det er det desidert verste jeg noen gang har opplevd, smerter 24 timer i døgnet og buken vokste sinnsykt fort igjen etter hver tapping. - men heldigvis glemmer man fort og ser de positive tingene og glede seg over. Husker godt at jeg sa mens jeg lå der inne at jeg aldri mer skulle gjøre dette, og jeg står delvis for det idag, for IVF skal jeg aldri mer igjennom, men fryseforsøk kan det hende jeg prøver (har to muligheter på frys og man får andre typer medisiner som ikke skal gi den typer overstimulering)

- men nå skal jeg bare vente i spenning til vesla ser dagens lys

det skal bli godt å få henne ut av magen og forhåpentligvis bli kvitt noen kilo, som mini her sier ;o) håper jeg får til å amme også

Lykke til jenter, vi er snart i mål alle sammen c",)

Skrevet

julie73*høgravid*:

Jeg er imponert over pågangsmot og optimismen din!! Stå på, nå er det ikke lenge igjen til du har ditt lille nurk i armene :)

Jeg har vært veldig heldig i mitt svangerskap, og kan bare klage over litt ryggsmerter som kom ganske tidlig i svangerskapet. Men med litt tilpasning i form av puter i rygg osv, så har disse vært til å leve med. Deretter fikk jeg kynnere som gjorde at jeg måtte kutte vanlig trening, men det var jo heller ikke noe fryktelig plagsomt. Når jeg leser om deres andre plager har jeg absolutt ingenting å klage på!! Og nå er det bare 12 dager til termindato :-D Som jeg gleder meg til å hilse på babyen!!

Skrevet

Oi, så mye plager du har måtte slitt med julie73 - men godt at man glemmer sånt innmari fort når man har den lille hos seg :o) Ikke er det lenge igjen nå heller!! Masse lykketil med vesla og tiden fremover :o)

Jeg har stortsett hatt et fint svangerskap jeg, ingenting å klage på før etter uke 33 faktisk.. Da ble jeg 100% sykemeldt pga høyt blodtrykk, og har siden da blitt fulgt opp nøye med masse kontroller. Ødem i kroppen fikk jeg allerede i uke 24, men ikke noe jeg gidder å klage over ;D For det var ikke før i uke 33 at jeg måtte kvitte meg med ringer, ikke kunne bruke de vanlige skoa osv, hehe..! Og nå er jeg 35+4, må holde meg helthelt i ro og venter på å få dette overstått ;)) Kansje er jeg så utålmodig nå siden jeg ikke hadde noen plager/symptomer hele 1. og 2.trimester, .. Men men! Ikke lenge igjen som sagt :D:D Gleder meg til å få lillegutt på utsiden i mine hender.

Skrevet

- kvalme 24/7 og total utmattelse i ca tre uker i 1tri

- antydning til bekkenløsning de siste par ukene, men det går stort sett greit hvis jeg bare lytter til kroppen min

- vondt i korsryggen hvis jeg må sitte i ro lenge, men igjen handler det om å lytte til kroppen

Dessuten må jeg veldig ofte opp på do om natten *sukk* men det begynenr jeg i og for seg å bli vant til, og er selvsagt generelt mer sliten enn før, men det må man vel bare regne med. Alt i alt: Et veldig fint svangerskap så langt (uke 35 i morgen), håper det holder i 3-7 uker til, og at jeg ikke må "betale" for dette fine svangerskapet med en horribel fødsel! *hehe*

Skrevet

haha, sånn har jeg også tenkt, at jeg kanskje må betale for null kvalme og null plager med en fødsel som varer i 48 timer!

Stakkars deg Julie, det høres ut som du virkelig har vært igjennom ild og vann, det er virkelig imponerende!!!

Skrevet

Bekkenløsning, som forsvant etter at jeg ble sykemeldt;) hæærli! har kun våknet et par netter av bl-smerter, men ikke noe å hyle for her:)

kvalme i starten, noe som førte til at jeg sendte min kjære ut etter eplejuice i 3tiden på natta flere ganger på rad=p

halsbrann, som jeg greide å "kurere" i begynnelsn med lovehearts, men som nå på slutten er bare helt grusom at jeg vil DØ om nettene..og JA, jeg har prøvd d meste ^^

er ikke lenge igjen da, og har d suuuupert som gravid=)

Skrevet

Babygulz

(du har sikkert fått tipset før)

har du prøvd å ligge/sitte og sove....bygge opp godt med puter under hode, slik at magesyra ikke kommer opp i spiserøret ditt. Gjerne i 45 grader.

ikke drikke annet enn vann på kveldstid og ikke spise etter kl 19-20 (sent)

- du har sikkert prøvd alt, stakkars. God bedring.

Skrevet

Enig med deg, husmus73! Jeg skjønner virkelig at enkelte har så grusomme svangerskap at de sier "aldri mer" etterpå - og mener det. All ære til deg, Julie, for alt det du har holdt ut! Ikke lenge til du har verdens beste premie for alt slitet og alle smertene i armene dine. :)

Skrevet

husmus og meg80

- tusen takk for det. innlegget var ikke ment som noe "syns synd på meg innlegg" ..hehe, men takker og bukker for all støtte og koselige ord.

siden jeg er førstegangs er jeg nysgjerrig på hvordan andre har hatt det i svangerskapet og hva som er "vanlige" plager ;o/

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har hatt den berømte kvalmen og at det nå bare er 21 dager igjen.

Og jeg skal faktisk aldri si aldri, for man glemmer smerter så fort, så vips så sitter jeg der, gravid igjen....hehe.

Er vel en grunn for at de som føder sier at det er det verste de har opplevd, men så kliner de til med en til igjen etter en stund alikevel

Jeg kan ikke skjønne at fødselen skal kunne bli sååå smertefull som overstimuleringen, forresten så er det iallefall pauser mellom riene da da, og en fødsel er vel over ila noen timer/dager...hehe.

Lykke til alle sammen, idag er vi en dag nærmere mål - åh som jeg gleder meg til å holde den lille i armene mine :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Julie, du er tøff! Og du setter mine sv.skapsplager litt i perspektiv....

43 dager til termin idag, og jeg kjenner i hele kroppen at jeg er tung og at det meste er litt ork. Men jeg føler meg veldig frisk og heldig tross alt.

Var kvalm og helt mentalt utmeldt første trimester.

Så var jeg fin i 2 trimester (litt halsbrann).

Nå har jeg masse halsbrann, og kvalmen er nesten tilbake. Har dere andre det også???

Jeg har fått håndrotssyndrom, og er lam i hendene hver morgen til det løsner ca 10-30 min etter jeg har stått opp. Har masse smerter i fingrene (leddene), men er IKKE hoven. Det blir verre og verre, må snart gå til fastlegen.

Baby ligger med hodet ned, og noen ganger om dagen får jeg intense smerter i skambenet, det er som kniver stikkes inn i blæra og ned til klitoris. Men det er bare helt kort og av og til når jeg går. Et snev av bekkenløsning kanskje?

Og siste uka merker jeg at jeg er litt irritabel og gretten, har kort lunte mot normalt. Har dere det slik???

Jeg klager ikke, syns jeg har vært veldig heldig, det meste har gått helt som silke, ikke en UVI eller soppinfeksjon (som jeg lett kan få når ugravid). Jobber full tid og kan sikkert gjøre det til perm. begynner.

Å være gravid er en interessant opplevelse, så spesielt det er å se andres nye reaksjoner (sjefen; mann, 60 år, streng, stryker meg på magen når han går forbi!!!)

Også deilig å kjenne babyen bevege seg gjennom dagen.

Skrevet

Herlighet! Dette var ikke bare litt heller! Men nà er det ikke lenge igjen, og du fàr den stòrste gaven som man kan fà, et lite barn :-)

Jeg har egentlig hatt et fint svangerskap, det eneste jeg har vaert plaget med er vond rygg, òdem i hender og fòtter, ogsà har jeg revmatisme som gjòr at jeg generelt har litt vondt her og der. Har mye kynnere ogsà, men de er ikke vonde.

Sà sammenlignet med deg sà har svangerskapet mitt sà langt vaert en dròm :-)

Skrevet

Stakars deg, du har virkelig ikke hatt lykken med deg i svangerskapet!

Heldigvis får du verdens beste permie om ikke så lenge og da er alt slitet verdt det!! :)

Du er jo kjempeflink som er så positiv etter å ha gjennomgått alt det du lister opp!

Jeg har vært over all forventning bra gjennom hele mitt svangerskap, tror faktisk jeg ikke har følt meg så frisk og rask før både fysisk og psykisk.

Er nesten sånn at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg hører hvordan du har hatt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...