Gå til innhold

Brukt bilstol - helt ok? Typisk guttemage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører det er endel som sier at man alltid skal kjøpe nye bilstoler til babyen, pga sikkerheten. Er dette sant, eller noe man bare sier?

Og en ting til.. Hva er egentlig typisk guttemage?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at så lenge bilstolen ikke har vært med i kollisjon så er den OK å bruke. Forutsatt at den er i sikkerhetsmessig god behold så klart.

Er ikke typisk guttemage spiss da, tro? Altså lite håndtak på sidene, mens med jente-mager blir magen litt bredere og mer fordelt. Ble usikker nå altså, har sikkert litt med kroppsfasong å gjøre også ...

Skrevet

Det er sant at man bør kjøpe nytt bilsete fordi om du kjøper brukt vet du ikke hvordan sete er blitt håndtert. Det kan ha vært utsatt for kræsj, blitt slengt i gulvet osv. uten at du vet det og da forringes kvaliteten på sete. Hvis jeg hadde valget, ville jeg faktisk heller kjøpt brukt vogn og nytt sete enn motsatt nettopp pga sikkerheten.

Typisk guttemage er vel en struttemage. Du kan ofte ikke se på en person bakfra at de er gravide fordi man ikke legger seg særlig ut "rundt" livet, mest foran, hvis du skjønner!!??

Skrevet

tror det er det samme med bilstoler som med motorsykkelhjelm,

at viss man har mistet den ned eller fått en hard kakk er den ødelagt.

har jeg iallefall hørt...

ville ikke kjøpt brukt på nettet, men hadde gjerne brukt en fra tidligere barn,

da vet man liksom hvordan stolen er behandlet..

stor risk og ta syns jeg..

Skrevet

Så lenge bilstolen er av godkjent type og du vet den ikke har vært i en kræsj så er det helt fint med en brukt en. Vi skal f.eks arve den min bror har brukt til sin yngste datter :)

Det fins ikke typisk gutte- og jentemager mener jeg. jeg har ihvertfall KLISS lik fasong nå som sist jeg var gravid, sist fikk vi jente, denne gangen venter vi en gutt.

Fasongen på magen kommer jo an på hvordan du selv er i kroppen, hvor du "bærer" barnet, ikke på om det bor en gutt eller jente inni der.

Skrevet

Hei. Nei, man må ikkje kjøpe nytt bilsete. Men du må sjekke om det er lovlig. Dvs, på baksida av setene er det ein lapp som står ECE-nummer på. Viss det nr slutter på 3 eller 4 så er det lovlig. Dvs 3 er lovlig ei stund til, så er det og slutt..

Ellers, viss du kjøper sete hos noken du ikkje kjenner, så veit du jo ikkje ka det har vore gjennom, bør jo ikkje ha vore gjennom ein kollisjon feks..

Typisk guttemage er vel sånn tutemage, som ikkje viser bakfra at du har..? Trudde eg..

Skrevet

Ville bare si at på meg har det vært forskjell på mageformen..

Jeg fikk gutt sist, og hadde da skikkelig struttemage, la kun på meg på magen, mens denne gangen venter jeg jente, og har rundere mage og litt mer håndtak..

Men jeg har skjønt at dette varierer. Men tror det er litt misforstått, man trenger ikke å legge seg ut masse for at det skal være "jentemage", men fasongen blir litt rundere. Resten varierer utifra kroppsfasong ellers..

Skrevet

Det er jo egentlig ganske rart at selve kjønnet påvirker mageformen? ;p Men som sagt, ikke alltid det stemmer heller. Er bare så INNMARI nysgjerrig på om jeg har en liten baby-gutt eller jente! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...