Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Jeg lurer på om det finnes andre former for å bli gravid når vi ikke blir gravid på egenhånd pga nedsatt sædkvalitet? Må jeg uansett gjennomgå hormonbehandling og uttak og alt? Hva med en inseminasjon hvor cellene kun trenger å svømme inn i egget? Antall sædceller var lavt. Setter pris på svar!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Ved inseminasjon må man jo også gå på hormoner. Dette blir bare tilbudt de som har normal sædkvalitet siden sædcellene likevel må svømme på normal måte (som ved vanlig samleie).
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Oki.. Takk for svar... Så det finnes ikke noe alternativ? Jeg tenkte at siden der er en del sædceller som er normal, så får de større sjans til å komme seg til egget om de blir inseminert helt inntil egget inne i egglederen liksom? Men det er ikke slik?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Ved inseminasjon blir sæden kun satt inn i livmor, ikke opp i eggleder
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Da vil dere trenge ICSI, ikke IVF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå