Zupermam Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 og er førstegansfødende, vil bare si at jeg hadde en super fødselsopplevelse med førstemann. De tok vannet 10 dgr over tiden, og selv om han var like under 5 kg, 38 rundt hodet, og kom med nesa opp så var det helt levelig. Gruer meg ikke til neste fødsel nå i oktober, da blir nok lillebror omtrent i samme vektklasse, men det går så bra!! Klart det gjør vondt, men det er levelig smerter. Pust, og tenk på at for hver ri er det en mindre igjen. Gled dere alle sammen! ( skjønner behovet for å dele opplevelsene sine, men synes ofte de skremmer mer enn forteller, jfr innlegg lengre ned)
Fjerdemann på vei Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg har også hatt to fantastiske fødsler. Med førstemann var jeg forberedet på at det kom til å gjøre sykt vondt. men grudde meg ikke, bare gledet meg. Hadde jo hørt mange skremmehistorier, men brydde meg ikke om det. Fødselen gikk veldig greit, holdt på i 17 timer, men det føltes veldig fort, og hadde ingen smertestillende utenom et par vepsestikk. Og det var fullstendig levelig. Nr to var en drømmefødsel, så en slik fødsel er det nok ikke mange som opplever. Jeg hadde ikke en eneste vond rie, han kom av seg selv på to press, og fra riene startet ordentlig, til han var ute, gikk det ca 4-5 timer. Men er selvfølgleig forberedet på at denne fødselen kan bli hard, men det må man jo alltid ta høyde for, og ta det som det kommer:) Begge mine var rundt 4 kg forresten. Jeg vil nok tro at det er de harde fødslene man hører mest om, bare husk på at alle fødsler ikke er like harde.
ChellBell - har født! Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Jeg tror at alle vet at fødselen er ikke noe å glede seg til Men, gleden som kommer etterpå - er selvfølgelig noe å glede seg stort til!
Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Jeg hadde før min første fødsel stor nytte å lese både om de enkle og de tøffe fødslene. Jeg hentet masse nyttig info fra begge deler, så jeg mener absolutt at det er positivt at også de med tunge fødsler legger ut slik at de som vil kan lese. Det er jo veldig enkelt da ... vil man ikke lese dem er det jo bare å la det være. Hadde selv en relativt enkel fødsel sist (litt skummel på slutten men kjapp og "grei"), og håper på det samme neste gang. Men synes nå uansett at det er godt å kunne forberede seg litt på begge deler.
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 første fødsel:vond, men helt greit og glemt med en gang:) Andre fødsel:reine helvete og rudde meg ikke til den men det burde je gjort for det er et år siden og fortatt kan jeg ha problemer å snakke om den. nå når tredje fødsel skal skje tnker je rett og slett så lite så mulig på. skal inn til samtale og vekststimering eller hva det heter....
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Signerer tingeling_80 her! Jeg hadde også stor nytte av alle fødselhistoriene. Så når hjertelyden til vesla gikk ned og de bestemmte å bruke vakum, så visste jeg at det ikke var farlig og at hun nå snart var ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå