Gå til innhold

Hva forbinder dere med det å være handicapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det å være handicapet at man sitter i rullestol? Vises alltid et handicap utenpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, betyr ikke at man sitter i rullestol. For meg er et handicap at man har en begrensning. Den kan være liten eller den kan være stor. Synlig eller ikke synlig.

Skrevet

Skulle akkurat til åsvare det samme som Germini.

Skrevet

Nei et handicap vises ikke alltid utenpå og de som har et handicap som ikke syns får veldig ofte en ekstra belastining pga at det ikke syns og de blir ikke tatt på alvor..

Har selv opplevd det pga at jeg har 2 handicap som ikke syns.:(

Skrevet

Samme som Gemini - har faktisk mest erfarng (fra familien) med usynlige handicap, og syns behandlingen disse har fått er utrolig usmakelig...

Skrevet

Blinde, døve, mentalt tilbakestående. Alle som har problemer med å greie seg i hverdagen uten spesiell tilrettelegging.

Skrevet

Ble så utrolig provosert i dag!!!

(har ikke et handicap selv,bare så det er på det rene)

Men av diverse grunner spurte jeg på en cafe på et kjøpesenter i byen, om jeg fikk låne nøkkelen til HC-toalettet idag. Svaret var "Nei, den låner vi KUN ut til de som er handicapet!" Sur var hu... Fikk meg ikke til å si noe der og da, men ble råsinna etterpå. Jeg er den typen som tenker etterpå på ALT det jeg skulle ha sagt heh... Hva F veit hu om min tilstand liksom :o

Skrevet

Kjipt å lese om , mamma'n til william! Det må gi noen utfordringer i hverdagen...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva skulle du da med et handicaptoalett? Siden du sier at du ikke har det selv...

Skrevet

Ja ,ganske mange dessverre.Det dummeste jeg hører er :Det kan jo ikke være så ille for det syns jo ikke!

Jeg har kjempet mot nav i 10 år og måtte igjennom 6 utredinger før de trodde på meg..Ikke engang spesialister trodde de på ,neida jeg måtte igjenom nav sine egene tester før de ga seg og jeg får det jeg har krav på.Og de som sto for de testene var ikke leger engang...

Skrevet

Jeg kan ikke svare for Wenche, men det er den holdningen min tante møter når hun spør og det er vel det is eg selv som er provoserende, ikke hvorvidt man uten handicap trenger et slikt toalett eller ei.

Skrevet

Palmesus: Kan jo være mange årsaker til at man trenger ett handikapptoalett ute da, normale toalett er jo små, noe de ikke er i de fleste hjem.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada, og jeg syns heller ikke at det er noe krise å bruke hc-toalett uten å være handicapet jeg, altså! Bare for å ha det på det tørre :)

Så om det var holdningen som var provoserende, så er jeg som sagt med :)

Skrevet

selv bruker jeg hc toalett fordi jeg har angst for offentlige doer! Takler ikke gå på vanlige doer ute.

Skrevet

Akkurat det velger jeg å ikke skrive her,litt for privat. Ble ikke provosert av at jeg ikke fikk bruke toalettet , fikk bare pelle meg på bussen hjem og vente til jeg kom fram. Var mer det med holdningen og den frekke framtoninga til damen som var provoserende da jeg grubla på dette i ettertid

Skrevet

Og så er det litt viktig at mange blir mer handikappet enn de burde vært pga manglende tilrettelegging i samfunnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...