Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hmmm... Har aldri hatt så mye av alle disse symptomene som stadig nevnes (bortsett fra trettheten da...), men: Tildels voldsomme mavesmerter, mest om morgenen og om kvelden, og særlig efter at jeg har prøvd å spise noe mer enn en brødskive. Smertene er slik at jeg må legge meg rett ut, helst på magen, klarer ikke jobbe/gjøre husarbeid/være med ungene. Jeg er ikke forstoppet, har ikke halsbrann, ingen galle- eller nyresten, ingen bekkenløsning, promper ikke oftere enn vanlig. Fosteret har det bra. Ingen blødning eller lignende. Men det er nå så ille at jeg må poppe paracet for i det hele tatt å være på jobb, og holder meg i dag hjemme. Aldri sett noe lignende beskrevet her, men husker at det også var tendenser til det samme da jeg gikk med minstemann. Tror vel kanskje mest at dette er min måte å være plaget på som gravid; kanskje min form for "kvalme". Men skulle gjerne vite: Noen som har opplevd noe lignende?
Svale <3 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hjemme fra jobb idga jeg og.. Pga noe som høres likt ut...Kommer plutselig, og varer ca et kvarter.. Blir litt engstelig. Ringte legesenteret istad, og skulle ringe tilbake i morgen tidlig for å ev. snakke med fastlegen eller komme inn til en time...
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 16. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2008 Nope, de kjenner jeg. Dette sitter i "hele" magen og kan vare i hvertfall en halvtime om gangen, varer gjerne i flere timer men da med varierende intensitet...
Svale <3 Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Det er sikkert det jeg har.. Overdriver og overreagerer sikkert veldig... Jeg får høre med legen.. Dumt å gå og være redd hvis det ikke er noe...
student23 Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Det høres ut som luft i magen, det kjennes som regel i hele magen og kan vare fra noen minutter til flere timer om gangen. Det kan jo være at fordøyelsen ikke går helt som den skal, selv om det virker slik. Jeg ahr slitt med det samme ofte, men ikke nå mens jeg er gravid. Drikke med kullsyre skal hjelpe, så det er jo verdt er forsøk i hvertfall
Svale <3 Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Det er ikke luft det jeg kjenner.. Kjennes ut som voldsomme menssmerter..
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 16. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2008 Yepp. Tenker ofte at det kjennes ut som riene under latensfasen (første del av fødselen), bare at det varer myyye lenger av gangen. Og det kjennes jo i hele magen, mens livmoren nå (uke 11) jo er på størrelse med en appelsin eller deromkring... Men til svale: Dette hadde jeg forrige gang også; vedlig slitsomt, men gikk over efterhvert (men ikke før i 5 mnd eller no', men mindre intenst efterhvert), og lillepiken er frisk og fin hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå