Gå til innhold

Vippestol. Når begynner man å bruke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi trenger og ha vippestol i hus fra babyen er nyfødt?

Når begynner man å bruke den?

Ser jo for meg at før barnet begynner å åle seg/krype kan man bare legge h*n på ett teppe på gulvet?

F.eks når jeg lager mat, dusjer, er på do...

For de små ryggene tåler kanskje ikke så godt å være så lenge i en vippestol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme.

Har en venninne som ligger sin nyfødte baby i vippestol, og jeg må si at jeg syntes ikke det ser behagelig ut for barnet.

Må jo være bedre å ligge på gulvet på et lammeskinnsteppe....

Men ikke vet jeg hva som er riktig;)

Skrevet

Søsteren min er fysioterapaut som spesialiserer seg på spebarn og hun sier at du ikke ha nyfødt i vippestol, heller ikke Baby Björn sin som er en av de bedre modellene fordi den kan justeres i ryggen.

For det første så har ikke en nyfødt noe behov for å "sitte opp" for å få med seg ting.. babyen ser så dårlig i begynnelsen og for det meste bare konstraster, og for det andre så sover de for det meste uansett de første par mnd.

- Og ikke minst, ryggen er ikke sterk nok ennå til å sitte/ligge i en vippestol så tidlig.

Å legge bebisen i en lekegrind med en uro over seg i kontrastfarger er mye bedre.

De anbefaler å heller ha vippestol fra 3 mnd alderen når bebisene begynner å være mer våkne, kunne se mer og når ryggen er litt sterkere.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Det blir vel litt som med mange bilseter, babyen skal jo ikke sitte for lenge der heller om gangen. Vi skal få en vippestol av foreldrene mine som visstnok kan legges helt flatt, men ser ikke for meg å bruke den noe speielt i begynnelsen. I allefall ikke hjemme.

Skrevet

Vi brukte den fra første stund, la selfølgelig ryggen helt ned. vi brukte den når vi f.eks skulle spise middag, da lå han i stolen mens vi spiste. :)

• 5 år senere...
Skrevet

Hei

ChellBell takk for svaret dit, jeg har en Babybjørn vippestol og jeg var veldig usikert om jeg kan bruke dette til min nyfødt baby,nå vet jeg at jeg må vente ....

er det noe som kan sameligne nuna vipestol og babybjørn ,hvem er den beste ?

Skrevet

Kjøpte aldri vippestol vi. Gutten vår er 10 mnd og det har ikke vært noe savn. Når han skulle spise før han kunne sitte satt han i Stokke Newborn Kit. Vi la han på babygymmen på golvet eller holdt han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...