Gå til innhold

babyen min hikker oftere og oftere

Anbefalte innlegg

Skrevet

desto nærmere termin jeg kommer (22 dg igjen)

nå hikker hun nesten hver dag

hun har hikket maks 10 dager frem til nå, men nå hikker hun kanskje to ganger ila en dag og faktisk hver dag de siste tre dagene

- noen som vet hvorfor? (mener å ha lest noe om at de styrker lungene på denne måten)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også lest at etter en hikkeperiode øver babyen seg på pustebevegelsene. Det er jo en veldig fornuftig baby du har som skjønner at termin nærmer seg og det er best å intensivere treningen!:)

Skrevet

Ja, her er d også mye hikking for tida, som regel en-to ganger daglig (er bare 34 uker på vei jeg da..), og da hopper magen så søtt der nede=) Hihi.. Trodde d var omvendt jeg da, at babyen først gjør pusteøvelser ved å trekke fostervann ned i lungene, og at d da av og til kanskje glugges nedpå litt vel mye fostervann på en gang, og at dette starter hikkinga..? Tror hvertfall at d er en sammenheng mellom hikking og pusteøvelser, og at mye hikking er et tegn på at babyen har d fint der inne:)

Skrevet

Ja, her er d også mye hikking for tida, som regel en-to ganger daglig (er bare 34 uker på vei jeg da..), og da hopper magen så søtt der nede=) Hihi.. Trodde d var omvendt jeg da, at babyen først gjør pusteøvelser ved å trekke fostervann ned i lungene, og at d da av og til kanskje glugges nedpå litt vel mye fostervann på en gang, og at dette starter hikkinga..? Tror hvertfall at d er en sammenheng mellom hikking og pusteøvelser, og at mye hikking er et tegn på at babyen har d fint der inne:)

Skrevet

Skrevet

Er i dag 36+0 og tulla i magen her hikker 3 - 4 ganger daglig nå.. Har forstått det slik at det er øvelse/ modning av lunger som setter igang hikkingen.. Nøyaktig hvordan vet jeg ikke men det skal være bare positivt :-)

Skrevet

Babyen min hikker også mye. Hun har siden uke 32-33 ca hikket hver dag, og ofte to-tre ganger i løpet av dagen. Hver periode har vart mellom 30-40 min. Før det hikket hun vel en gang om dagen. Jeg merket at hun hikket første gang i uke 30. Hun må jo bli kjempesliten... men, det er jo bra at hun hikker. Babyene hikker jo som en konsekvens av de gjør pusteøvelser, og jeg tenker at jo nærmere vi kommer termindatoen, jo mer intenst øver babyen seg. Jeg er 36+4 idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...