Sonata08 Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 I dag og i går bare strømmer tårene her. Er hjemme med feber fra jobb i dag, men det er jo ikke derfor jeg gråter:) Tenker på om jeg kanskje kan ha noe på gang for har vært veldig touchy før når jeg har vært gravid. Tårene fosser når jeg tenker at kanskje denne pp blir det klaff, og strømmer enda mer når jeg tenker at kanskje ikke. Og så må jeg gråte litt for andre ting også.... Heeelt ute av kontroll. Sukk.
*Hønemor81* Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Måtte bare sende deg et lite trøsteinnlegg siden jeg også selv er hjemme fra jobb idag med forkjølelse. Tårene mine var heeelt ute av kontroll i helgen, først etter at jeg hadde blitt innstilt som nr. 2 på en jobb jeg hadde sinnsykt lyst på, bryllup på lørdag, og krangel med min kjære på søndag. Igår fikk jeg vite at min beste venninne har blitt gravid på første forsøk, og det gjør at jeg har lyst til å grine, igjen.. Prøvde å ringe to av mine andre beste venninner idag for å skravle litt og få litt trøst. Men begge to var selvfølgelig på barselgrupper.. Men det hjelper å gråte for å få ut følelsene, og så er det bare så utrolig deilig at man kan dele de frustrerte tankene og følelsene med andre som er i samme situasjon. Har du barn fra før av siden du skriver at du har vært gravid før? Jeg skal ta en test i kveld, for å se om mine positive EL-tester er noe annet en EL. Har verken EL-slim eller utflod generelt (håper du tåler detaljer så skjønner ingenting.. Håper det er klaff for deg denne gang da! Hvor lenge har dere prøvd?
håpogtro Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg også vil bare gråte....gråt meg i søvn senest i går kveld ;-o) Fikk mensen på lørdag men dette er bare vår 1 pp så jeg kan jo virkelig ikke klage. Er bare det at jeg har på følelsen vi aldri kommer til å få det til igjen. Har en datter på 2 1/2. ....Også har jeg veeeldig dårlig samvittighet for noe som skjedde i sommer, men som det blir alfor langt og komplisert å fortelle om nå....Men uansett....jeg føler for å gråte jeg også.....
Sonata08 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2008 Takk for trøstemelding Det er litt godt å få rensket opp med litt tårer også. Ja det er ikke noe moro når alle andre blir gravid i en fei og en selv skal vise glede og samtidig skjule de såre følelsene. Jeg har to skjønne gutter fra før og det hjelper veldig mye. Spesielt siden alt ikke har gått så bra med prøvingen. Vi ble gravide på første pp i januar, men endte i MA i uke 10. Begynte prøvingen med en gang igjen og ble gravid i 3 pp. Men denne gangen viste det seg å være en exu (i uke 7). Nå er vi i 3 pp etter exu. Kjenner at jeg liksom har mistet litt motet. Er så redd for å ikke bli gravid igjen, og er så redd for å miste igjen hvis jeg blir gravid. Har du prøvd lenge ? Er spent på testen din i kveld !
Sonata08 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2008 Det er vondt å gå rundt med dårlig samvittighet. Har slitt en del med egen samvittighet pga. en abort jeg tok for mange år siden. Har angret mang en gang og noen ganger tenker jeg at det er vel derfor jeg har hatt to ufrivillige aborter nå. Men det hjelper å gråte og så er det så godt å få trøst.
*Hønemor81* Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Vi har prøvd aktivt siden mars, men jeg hadde en SA i midten av juli (ca. 6 uker på vei). Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, og det er veldig bra. Men det gjør meg også så utrolig utålmodig og fiksert, og veeeldig sårbar. Tror nok de følelsene vi kjenner på er helt naturlige, og at det dessverre er bare noe vi må gå igjennom. Og når man mister er man bare enda mer redd for at det skal skje igjen. Er det noen av dere andre som føler at prøvingen er med på å gjøre forholdet dårligere? Jeg har stadige utblåsninger mot mannen min fordi jeg føler at ikke han helt skjønner hva jeg går igjennom osv. Tror nok det er hormonene som taler i de fleste av tilfellene (hehe).. Klem fra sutrekoppen
*Hønemor81* Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Vi har prøvd aktivt siden mars, men jeg hadde en SA i midten av juli (ca. 6 uker på vei). Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, og det er veldig bra. Men det gjør meg også så utrolig utålmodig og fiksert, og veeeldig sårbar. Tror nok de følelsene vi kjenner på er helt naturlige, og at det dessverre er bare noe vi må gå igjennom. Og når man mister er man bare enda mer redd for at det skal skje igjen. Er det noen av dere andre som føler at prøvingen er med på å gjøre forholdet dårligere? Jeg har stadige utblåsninger mot mannen min fordi jeg føler at ikke han helt skjønner hva jeg går igjennom osv. Tror nok det er hormonene som taler i de fleste av tilfellene (hehe).. Klem fra sutrekoppen
Sonata08 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2008 Ja dette har definitivt ikke vært noen god terapi for forholdet vårt..... Han vet egentlig ikke om hvor fiksert jeg er. Jeg går jo rundt og gjemmer på alle testene mine og pleier ikke fortelle han om alle skyggestrekene jeg tolker. Så han skjønner nok fint lite når jeg går rundt tilsynelatende eplekjekk den ene dagen for så å gå rett i kjelleren den neste (når f.eks. skyggestreken er borte igjen...). Det er jo litt tragikomisk også
*Hønemor81* Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Godt å høre at det ikke bare er meg som tester i all hemmelighet. EL-testembalasjen har fått samme funksjon som Twist-papiret her i huset. Jeg forsøker å skjule det for mannen min når det blir for mye av det Får håpe at det snart er vår tur da! Jeg tenkte med meg selv idag at når IT-fyren på jobb som er blottet for sosiale antenner klarer å produsere to barn, så skal pokker meg jeg klare det og!
Tjorven82 Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Godt å høre at en ikke er alene om å ønske seg barn over alt på jord. Vi har prøvt å 11 mnd nå. Har kjøpt EL tester nå, så blir spennende å se om de slår ut i morgen når jeg kalkulert skal ha EL... VIl så gjerne nå...
Sonata08 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. september 2008 Hahahaha! En god tenkemåte! Jeg har forresten hatt en ultrasvak skyggestrek på billigstrimmel siste 2 dager.. Knapt synlig for det menneskelige øyet. Håpet er tent igjen. Sier gang på gang til meg selv at jeg ikke må ta av på tester tatt før ikm, for har flere ganger fått positivt for så å få negativt, men urkreftene tar over for all fornuft.
*Hønemor81* Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Tror vi opparbeider oss røntkensyn med disse testene, hehe. Du får vente noen dager til å ta en ny test:) Selv om det står på pakningsvedlegget at man ikke skal teste før IKM, er det så utroooolig vanskelig å la være... Du får gi lyd hvis det blir en positiv test da! Tvi, tvi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå