Gå til innhold

Sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man være fysisk syk for å få sykemelding?

Jeg er rett og slett psykisk utslitt....

Er vikar på jobben og vet aldri fra måned til måned hvor mye jobb/lønn jeg får.... Dette sliter fryktelig på meg og jeg føler meg ikke ønsket selv om jeg kommer godt overens med de ansatte..... I tillegg har jeg prøvd å bli gravid i 2,5 år og styrer med pergo osv som også sliter meg ut psykisk....

Er også utrolig mye annet....

Alt dette sliter meg ut, har ikke energi til noe.... Husarbeid er et fremmedord, det går utover alt og alle rundt meg, inkludert dyr og ekteskapet med min kjære....

Jeg trenger rett og slett tid til å ta vare på meg selv for en gangs skyld, men er så redd for at legen skal tro jeg bare lyger....

Føler meg så fryktelig alene og ødelagt..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal fortelle legen din akkurat hvordan du har det og hva du føler! Kanskje blir du overrasket og møter god forståelse, er jo verdt det om du får en sykemelding noen uker slik at du kan "komme til hektene igjen". Alle trenger litt tid til å ta vare på seg selv innimellom...

Lykke til!

Skrevet

Gå til legen! Er han fornuftig, får du sykmelding før det går alvorlig utover psyken din.

Lykke til!

Skrevet

Synes du skal ta deg en tur til legen, og fortelle hvordan du har det. Ikke for å få med deg en sykemelding hjem, men for å få hjelp til å finne ut hva du skal gjøre for å komme deg ut av den vanskelige situasjonen du er i nå.

Jeg var for endel år siden gjennom noen tøffe år, med flere av de problemene du har. Gikk ikke til legen for jeg trodde ikke jeg var syk. Tilslutt gikk det så ille at jeg havnet på legevakten ,- og deretter måtte jeg til legen. Fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte!! Og etter at medisinen begynte å virke snudde livet mitt seg totalt, og mine problemer ble betraktelig mindre plutselig.

Sier ikke at det er det du har og, men livet kan helt sikkert bli langt bedre med litt hjelp- av et eller annet slag!

Skrevet

Er du psykisk sliten er vel faren større for at du sover mindre, spiser dårligere osv. Det kan du jo faktisk bli fysisk sliten og syk av. Vær litt føre var og snakk med legen din om sykemelding, er jo ikke verdt å spolere helsen sin for en vikarjobb du ikke trives i=)

Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for råd og meninger :)

Dersom jeg ikke blir bedre i løpet av noen få dager nå, ber jeg legen om sykemelding en uke eller to...

Kanskje det er større sjanse for å bli gravid også hvis jeg ikke er så utslitt...

Ser meg om etter en ny jobb også, men uten utdanning og når man ikke ønsker lørdags/kveldsjobb så er det ikke lett å finne noe fast....

Skrevet

Hørtes ikke noe festlig ut.

Men du bør være obs på at dersom du ikke er fast vikar, men lønn, så får du ikke særlig med sykepenger uten at du har fått vita hvilke dager du skal jobbe i sykemeldingsdagene.

Ikke så godt forklart. Håpe du forstår.

Lykke til, håper du får tatt deg litt igjen!

Skrevet

Har fått arbeidsplan ut oktober hvertfall :) Men takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...