konvall Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Ser du har en mann med diabetes. Det har jeg også. Synes til tider det kan være litt tøft med alle svingninger og humørforandringer. Håper du har lyst til å dele litt erfaringer og råd med meg??
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hei ja:) Har ikke merket så mye til humørforandringer jeg da, men kan godt dele erfaringer og råd med deg:)
konvall Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Hmm.. Min er veldig variabel i humøret. Spesielt om morgenen. Han er absolutt ikke flink til å ta vare på seg selv. Røyker, trener sjelden, spiser masse godterier og usunn mat. Spent på langtidsblodsukkeret som skal bli målt i morgen. Tipper den er over ni. Synes det er veldig slitsom imellom å bo med en diabetiker. Vil jo ikke bytte ham ut, men blir så fortvilet over at han tar så lite hensyn til seg selv. Frustrerende å lage sunne middager ol, når han stuper inn i godteriskapet rett etterpå. Jeg kjøper sjelden godterier, men han hamstrer selv. Må ha tilfelle føling.... vel, når følingen kommer, er det tomt. Har bedt ham om å bruke annen følingsmat, så han slipper å ha så mye usunt liggende, men det er håpløst. Han klarer aldri å stå opp om morgenen heller. Vi prater mye om dette, men viljen er nok ikke der før noe skjer tenker jeg..
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 hehe... dette med hamstring av gotteri kjenner jeg igjen:) Jeg har to gode venner som er diabetikere, og ingen jeg kjenner er så glad i gotteri som de.... Men jeg personlig har ikke merket så mye av dette med humørsvingninger, han røyker ikke.... men har aldri sett han målt blodsukkeret heller(?) Må spørre han om det. Vi har bare vær ilag 1,5 år. Det som jeg syns er litt ubehagelig, er når han får følling på natta( skjedd 3-4 ganger) Da våkner jeg av at han er kliss våt av svette, og helt borte, da er det bare å springe ned å smøre en brødskive, han er flink å spise da:)
konvall Skrevet 16. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2008 Rart hvor forskjellige de er. Min måler seg flere ganger hver eneste dag. Hvis han ikke måler seg, så vet han jo ikke hvor mye insulin han skal sette. Har aldri opplevd selv at han har føling om natten,, han våkner selv av dette, og spiser. Er veldig sliten og variabel etter en føling. Det kan jeg jo forstå, men hvorfor utsetter de seg selv for føling da? Ved å spise så mye godterier, så legger de langt.bl.sukker høyere, ergo får de begynnede føling kanskje ved blodsukker på 4-5 istedenfor 3-4. Da må de holde det høyere hele tiden, og faren for senkomplikasjoner blir større.... Dette vet du sikkert, men som en 3. som vi er, så er det veldig vondt å se hvordan de holder på. Er jo vi rundt som må leve med dem.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Hmmm.... jeg tror det er jeg som trenger råd her nå, for jeg er ganske blank på dette her, skjønner jeg nå... Tror jeg får lese litt om dette her, har lissom aldri tenkt så mye på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå