HTC Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Har tatt ett dypdykk nå. Skal spise opp all mat før jeg handler nytt, kun suplering med tilbehor og videre middag når det er tomt i fryseren. Vi er to voksne og to barn. Melkefritt for barna. 650 g kylling filler 8 pakker frossen tosk à 400 gr 3 kotletter 500 gr karbonadedeig 1 pk Kjøttkaker 1 pk Kjøttboller 3 pk bacon Masse fiskepinner Masse pølser Masse fiskegrateng (voksne spiser dette når barna spiser pølser) 5 pk wok gr.saker 1 lapskaus gr.sak blanding kommer vel ett stykke på vei med dette?
fox`y Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 ja er på god vei med dette. 2000 kr er mer enn d jeg har å handle mat for i 1 mnd jeg, å vi er oxo 4 stk. Se i tilbudsaviser å lignende å kjøp ting på salg. ikke handle vær dag, å skriv alltid en liste over ting du mangler så slipper du unødig handling:)
Hiv o'hoi Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Ris og woksaus? Så kan du bruke kyllingen til wok.. feks.. Spaghetti og saus til karbonadedeigen? Poteter, saus og en pakke grønnsaker til kjøttbollene? Pølsene kan du jo bruke i lapskausblandingen...
Gjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 brun kottelettene og ha de i lapskaus. wok og kylling. kjøttboller,saus og potet eller ris. pølser og wok. kjøttkaker,saus og potet. pølsegrateng. kokt torsk,potet og bacon. spaghetti og kjøttsaus.
2hærligegutter Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 *kyllingfilet- tandorikylling/kyllingwok *lettsaltet torsk *koteletter m/brun saus og poteter *kjøttkaker i brunsaus *kjøttboller og spagetti (pleier å kjøpe spagettisaus fra toro) *fiskepinner m/potetstappe *torskeform m/lapskaus gr.sak (legg grønnsaker i en ildfastform, legg saltet og pepret torsk oppå og putt det i ovnen)
HTC Skrevet 16. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2008 2 middager: Woke kyllingen med gr.saker, ris og wok saus. 8 middager: Torsk med gr.saker og ris eller potet 1 middag: Lappskaus med kotlett kjøttet 2 middager: Karbonade deig med linser og bønner, gr.saker og pasta 1 middag: Kjøttkaker, gr.saker og poteter 1 middag: Kjøttboller, pasta og pastasaus 4 middager: Fiskepinner med ris og salat eller gr.saker 4 middager: Pølser i variasjon til barna. Fiskegrateng til voksne Dette blir jo flere middager enn jeg trenger Litt kjedelig kanskje, så bytter vel ut noen av fiskepinnene og pølse middagene med noe annet. 8 middager med Torsk blir kanskje også i meste laget på 3 uker ;-) Men nå vet jeg at jeg uansett har nok mat til å servere middag i disse dagene, så bør jo da 2000kr holde til gr.saker, litt pålegg, melk osv. Kanskje jeg til og med får råd til vinkartongen jeg gjerne skulle kjøpt inn
HTC Skrevet 16. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2008 Torskeform hørtes godt ut. Legger du frossne gr.saker i bunn eller må de tines først? Hvor lenge har du det i ovnen og på hvor mange grader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå