Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 endelig fant jeg det gamle lammeskinnet på loftet og det kan maskinvaskes på 30 grader. men det står at jeg må bruke lanolinvaskemiddel, og det har jeg ikke. går det å bruke milo eller er jeg nødt til å bestille slikt lanolinvaskemiddel?
snellapella Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 milo er jo beregnet på ull så det går nok bra. men jeg vet ikke om jeg ville vasket det i maskinen.. kanskje bedre vaske det får hand?
Fjerdemann på vei Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg bruker vanligvis bare vanlig milo, men de har jo milo med lanolin også. Men har aldri vært noe problem å bruke milo her i alle fall..
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Jeg dytta skinnet i maskinen jeg, med milo:) Gikk fint det:)
gutteklubben grei Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Milo er laget for å beskytte ull men ikke skinnet.. Jeg hadde venta og kjøpt spesialvaskemiddel for skinn. Når det er sagt så blir skinnet aldri det samme etter vask uansett vaskemiddel... Skinnet under blir ganske hard og ulla bør børstes etter tørk.. Så hvis du ikke har flekker på skinnet hadde jeg lufta det, børsta og lagt det i fryseren så er du kvitt evt midd o.l.
Fjerdemann på vei Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Jeg vasker forresten mitt i maskin, og det er aldri noe problem, Jeg pleier børste det opp etterpå, med en hårbørst, og da blir det kjempegodt og mykt. Pluss at du får vekk de løse hårene som gjerne finnes der, slik at det ikke snøst. Når jeg vasket mitt første gang, var jeg kjempenervøs for at jeg skulle ødelegge det, men det ble MYE finere enn det var når det var nytt. Har vasket mitt mange ganger, og blir like fint hver gang.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Sender det til rens jeg
Gjest Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 takk for raskt svar alle sammen! det har ligget på loftet i 7 år etter forrige mann, så vaske det må jeg. mye støv og dritt. men det må nok en runde i fryseren også siden 30 grader ikke tar knekken på så mye:-) ble skinnet stivt hos dere som vasket med milo? går jo an å bruke milo skyllemiddel også? funker det? jeg må bestille lanolin uansett, men det blir ikke før om lenge, så jeg tenkte jeg kunne slippe å vaske skinnet med lanolin så fikk jeg det unna med en gang.
Fjerdemann på vei Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Mitt skinn ble ikke merkbart stivere. (Annet enn en gang jeg skulle være lur å tørke det på varmekablene på badet. =IKKE LURT...) Men jeg vasket det en gang til, og da ble det bra igjen. Men jeg myker skinnet litt etter vask da, ved å bøye og rulle litt på det. Men det er egentlig ikke nødvendig da.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 takk for hjelpen, da går jeg å slenger det i maskinen nå. men jeg skal ligge unna varmekablene:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå