Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 når babyen sparker kjennes det ut som han sparker i alle fire "hjørnene" av magen samtidig. ikke alle gangene, men ofte. uansett hvor jeg stikker fingeren på magen så får jeg et spark til svar. selv når jeg flytter fingeren kjempefort fra et sted til et annet. er det vanlig? kjenner jeg blir en smule nervøs her siden magen er rimelig diger. men det er vel ikke mulig å overse en baby til på ultralyd da, uansett hvor kjapp legen var? ellers så er han vel bare rimelig aktiv og slår ut med hender og føtter samtidig he he. er forresten 26+6 i dag. har ikke noe symfysemål da det er 100 år siden jeg var på kontroll.
januar mamma Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 hehe... så gøy da, kansje det er mange der inne?? jeg har bare kjent spark fra utsiden to ganger eller noe, vesla slutter å sparke når jeg dytter, kan sitte å kjenne etter leeenge å når jeg slipper så sparker hun... allerede i trassalderen...
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Hei du! Jeg er 26+1 i dag, og jeg har det på den måten! Men så er det to i magen her da! Er det lenge siden du var på ul da? Kan jo hende legen din overså en liten en til? Legen min sa at jeg ikke kunne kjenne hendene så godt enda, så det jeg kjenner er to sett med bein!
Gjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 januar mamma hvor langt er du på vei da? min baby ble å helt urørlig i begynnelsen når jeg la hånda på magen. akkurat som h*n skulle være stille slik at vi ikke oppdaget h*n he he. men det gikk over etter et par uker, nå tramper h*n bare værre der inne. ser faktisk at magen rister nåe h*n setter igang. så nå er det blitt skikkelig gøy. bortsett fra på natta når h*n vekker meg da. men som sagt en smule tankefull over at føttene stikker ut overalt samtidig da. nå var ultralyden min overstått på kun få minutter, verdens mest effektive lege tydeligvis. men det går jo bare ikke at man kan overse en hel baby på ultralyd. kan ikke innbille meg det i alle fall.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 jeg var til ultralyd i uke 18 på den standard kontrollen. og han var sinnsykt kjapp. var inne totalt i max 10-15 min før jeg var på gangen igjen. når jeg kom hjem så jeg at han hadde ikke fyllt ut pairene engang. står bare navn og termindato der:-( han hadde bare skrevet opp 1 mål. han hadde ikke fyllt ut hvor morkaka er engang. skulle tro det var litt viktig hvis man plutselig må ha hastekeisersnitt eller noe. senest i dag når jeg var hos kiropraktoren lurte han på om det var lenge siden jeg hadde vært hos legen og målt magen, og om alt var OK. for han syntes ikke denne magen så ut som den blir å vokse helt til jul. og han ser jo noen gravide mager i løpet av en uke da. jeg kjenner ikke forskjell på hender og føtter, alt kjennes like sterkt ut. når jeg kjenner noe svakt, og lurer på om det er en hånd, så kommer det et kjemespark etterpå for å avkrefte det:-)) kansje jeg må få legen til å lytte litt ekstra etter fosterlyd når jeg skal dit på fredag?
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Hm, sa han det ja!? For mange reagerte på at magen min var så stor! Og jeg fikk ikke vite om tvillingene før ordinær ul i uke 19, eller var nesten i uke 20 jeg da.. I alle dager!! Virker jo helt rart med en legen som har skrevet opp ett mål da!!! Er jo viktig om det skulle være noe også, å ha litt info på helsekortet! Og for å se utviklingen? Jeg hadde villet hørt med legen om han ville lytte litt ekstra på fredag! Hvis det skulle være to, så er det litt mer å ta hensyn til også! Dessuten har vi tettere oppfølging! Jeg har ul annenhver uke! Si ifra hva du får høre da! Spennende!
FruDanielsen Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Hei Er 26+5 i dag og har det akkurat som deg. Babyen sparker som en "villmann" på flere steder av magen omtrent samtidig..hehe! Jeg skal bare ha en, og har også blitt ganske svær allerede! Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over
Gjest Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 FruDanielsen ja jeg går sterkt utfra at det bare er en her også, men man kan jammen begynne å undres når det sparker i alle retninger he he. for det sparker jo både nede på begge sidene i lysken og i begge sidene av midjen samtidig. kan bli litt svett av sånt:-)) h*n må jo snurre rundt så h*n blir svimmel der inne av mindre. tror jeg skal be legen om å ta seg 2 min ekstra på fredagen for sikkerhets skyld:-))
januar mamma Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 er ikke mer enn 20+5 lr noe jeg da.. men det er kun når jeg prøver å kjenne med hånda den ligger stille, ellers tråkker hun i et sett:) har kjent dulting siden uke 16/17 veldi aktiv jente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå