Mamman til Ovedie Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hva serverer dere i dag ? har noe kyllinglår jeg tenkte jeg skulle lage i dag. Men ikke sånn kjedelig med å bare steke dem i ovnen og så servere med ris og salat på siden.. Noen kreative sjeler som kan bistå og tipse litt ???
gullfisken83 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Her blir det lasagne rester på meg og samboer...lager litt frisk salat til så blir det bra:) Tips til ovedie: hva med å skjære poteter opp i båter og steke i ildfast form i ovnen(med litt salt, sitronpepper, grillkrydder og olje på)? det er veldig godt, passer til alt:) hadde det selv til laks igår:)
MammaTil2Gulljenter Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 hos oss blir det kjøttkaker:)
☆Mathilde Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Idag skal vi bort på middag! En av mine favoritt retter er bacalao, og mormor har vært så snill å lage det i dag ! Blir deilig! Ang. middagstips til deg. Hmm.. Har du leirgryte ? kjempe godt å legge masse grønnsaker (favorittene dine) i leirgryta. brun kyllinglårene lett i stekepanna. Skal ikke gjennomstekes. Legg de i leirgryta og hell over et par bokser hakka tomater. (kommer ann på hvor stor leirgryte du har) Krydre med f.eks oregano eller provence krydder. La gryta stå i et par timer å godgjøre seg på 200 grader. Husk å ha på lokket hele tiden. Da blir smaken perfekt. For alt holdes inni gryta. Og kyllingen blir ikke svidd. grønnsakene skal ikke stekes i panna på forhånd. Har du ikke leirgryte kan du jo bruke en ildfast form. Men da blir steketiden anderledes. Og da lønner det seg å steke alt i panne først.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Grøt! Kyllinglår, da tenkte jeg med en gang på fløtegratinerte poteter, fløte saus og grønnsaker nam....
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Her blir det hjemmelaget fiskegrateng
Zupermam Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 grønnsakerslapskaus med kjøttboller. veldig godt og enkelt! kutter poteter, kålrabi, gulrøtter, blomkål og det du har i kjøleskapet og koker dette sammen vann og suppebuljong. Etter et kvarter er det ferdig, ha i kjøttbollene, slå av varmen og hent barna i barnehagen:) lag den så tynn eller tjukk du vil:)
Zupermam Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 det heter selvfølgelig GRØNNSAKSLAPSKAUS... sånn går det når mac´n ligger og vipper på en diger mage...
Gjest Mammamoms Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Mannen min bestillte pannekaker, så det står på menyen her i dag. Jeg lager røren så den er klar til han kommer hjem fra jobb, så tar han seg av stekingen :-)
Hemina Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Du bør ta øverste råd om poteter til kyllingen. Er kjeeempe godt - og enkelt ikke minst! Her blir det noe så spennende som pasta med pølsebiter og ost! hehe Og --En lillebror i magen"HØYGRAVID Skulle gjerne hatt oppskriften på fiskegratengen du lager! =)
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Koker seifile,makaroni og hvitsaus hver for seg.Blander alt sammens tilslutt og har det oppi ei ildfastform.Strør griljermel på toppen og steker det i ovnen.Lett og enkelt :-)
Mamman til Ovedie Skrevet 16. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. september 2008 Tror jeg prøver meg på disse potetene i morgen siden jeg nå fant ut at vi ikke har poteter i huset.. Får prøve å krydre kyllinglårene litt annerledes i dag da , og så lage ris og noe spennende saus til da :-)
Artemis*på overtid* Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Får-i-kål! får nyte det nå før lillebror kommer, da skal en vel holde seg litt unna kål har jeg hørt!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Her blir d nok kylling- og grønnsakswok, m østers/ vårløksaus, enkelt og nammenam=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå