Gå til innhold

Middag i dag c¨,)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva serverer dere i dag ?

har noe kyllinglår jeg tenkte jeg skulle lage i dag. Men ikke sånn kjedelig med å bare steke dem i ovnen og så servere med ris og salat på siden.. Noen kreative sjeler som kan bistå og tipse litt ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det lasagne rester på meg og samboer...lager litt frisk salat til så blir det bra:)

Tips til ovedie: hva med å skjære poteter opp i båter og steke i ildfast form i ovnen(med litt salt, sitronpepper, grillkrydder og olje på)? det er veldig godt, passer til alt:) hadde det selv til laks igår:)

Skrevet

hos oss blir det kjøttkaker:)

Skrevet

Idag skal vi bort på middag! En av mine favoritt retter er bacalao, og mormor har vært så snill å lage det i dag ! :) Blir deilig!

Ang. middagstips til deg. Hmm.. Har du leirgryte ? kjempe godt å legge masse grønnsaker (favorittene dine) i leirgryta. brun kyllinglårene lett i stekepanna. Skal ikke gjennomstekes. Legg de i leirgryta og hell over et par bokser hakka tomater. (kommer ann på hvor stor leirgryte du har) Krydre med f.eks oregano eller provence krydder. La gryta stå i et par timer å godgjøre seg på 200 grader. Husk å ha på lokket hele tiden. Da blir smaken perfekt. For alt holdes inni gryta. :) Og kyllingen blir ikke svidd. grønnsakene skal ikke stekes i panna på forhånd.

Har du ikke leirgryte kan du jo bruke en ildfast form. Men da blir steketiden anderledes. Og da lønner det seg å steke alt i panne først. :)

Skrevet

Grøt!

Kyllinglår, da tenkte jeg med en gang på fløtegratinerte poteter, fløte saus og grønnsaker :) nam....

Skrevet

Her blir det hjemmelaget fiskegrateng

Skrevet

grønnsakerslapskaus med kjøttboller. veldig godt og enkelt!

kutter poteter, kålrabi, gulrøtter, blomkål og det du har i kjøleskapet og koker dette sammen vann og suppebuljong. Etter et kvarter er det ferdig, ha i kjøttbollene, slå av varmen og hent barna i barnehagen:)

lag den så tynn eller tjukk du vil:)

Skrevet

det heter selvfølgelig GRØNNSAKSLAPSKAUS... sånn går det når mac´n ligger og vipper på en diger mage...

Gjest Mammamoms
Skrevet

Mannen min bestillte pannekaker, så det står på menyen her i dag. Jeg lager røren så den er klar til han kommer hjem fra jobb, så tar han seg av stekingen :-)

Skrevet

Du bør ta øverste råd om poteter til kyllingen.

Er kjeeempe godt - og enkelt ikke minst!

Her blir det noe så spennende som pasta med pølsebiter og ost! hehe

Og --En lillebror i magen"HØYGRAVID

Skulle gjerne hatt oppskriften på fiskegratengen du lager! =)

Skrevet

Koker seifile,makaroni og hvitsaus hver for seg.Blander alt sammens tilslutt og har det oppi ei ildfastform.Strør griljermel på toppen og steker det i ovnen.Lett og enkelt :-)

Skrevet

Tror jeg prøver meg på disse potetene i morgen siden jeg nå fant ut at vi ikke har poteter i huset.. Får prøve å krydre kyllinglårene litt annerledes i dag da , og så lage ris og noe spennende saus til da :-)

Skrevet

Får-i-kål! får nyte det nå før lillebror kommer, da skal en vel holde seg litt unna kål har jeg hørt!

Skrevet

Her blir d nok kylling- og grønnsakswok, m østers/ vårløksaus, enkelt og nammenam=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...