Gå til innhold

Termin 15/16 september men venter ennå?


Artemis*på overtid*

Anbefalte innlegg

Det begynner å ligne en tålmodighetstest dette... noen andre som akkurat har nådd termindatoen uten å ha født?

Vi kan vel slutte å tro på månen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag hade termin den 14de och har inget tecken på att det närmar sig. Börjar bli alltmer inställd på att bli satt igång... Det är ju mer än en vecka kvar tills dess men det är så jobbigt att hela tiden gå och tänka på om man känner nåt. Tiden går så långsamt då man väntar och jag känner mig som ett litet barn som får vänta med julklapparna till efter nyår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin i dag :) men er dritlei pga åpning å helt avflatet i over 3 uker... hodet står så langt nede at jm synest det er helt utrolig at jeg ikke har født...

 

krysser fingrer å tær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde termin igår men ingenting skjer....... venter å venter.... skulle møte opp til igangsetting idag men det var ikke kapasitet på føden, så jeg sitter å venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade termin den 15/9. inga tecken på att något är på gång heller...

jag trodde att man var tvungen att vänta i två veckor efter termin innan man blev igångsatt??

är det någon som vet något om detta? ska man fråga jordmor om det eller bara åka in till bb och "kräva en födsel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man kan bli igangsatt litt forskjellig alt etter hvilket sykehus man skal føde hos, her på SUS er visst grensen 10-12 dager, i Bergen er det visst 16 dager,,, om alt ser normalt ut. Krysser fingrene for at vi slipper å bli satt i gang og at noe begynner å skje!'

Jeg lager en diiiiiiger gryte med får-i-kål i dag, skal iallefall nyte mat jeg kanskje ikke bør spise med det første etter lillegutt kommer ut!

Og om ikke det helper så kanskje en knallsterk chillisak i morgen.... har lest at det kan få fart på sakene...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, hadde termin 8.9 jeg og venter enda. Skal på overtidskontroll mandag 22 om ikke jeg har født innen da. Har snart ikke mer å finne på hjemme, dagene går sakte. Har lest mange bøker og det er begrenset hvor ofte nyhetene på nettet oppdateres! Gleder meg masse til å bli kjent med jenta og håper det ikke er mange dagene til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt trodde jeg noe var på gang, to timer med ujevne kynnere med vonde menssmerter- men vips... så var det over! Og her sitter jeg igjen, og vet at snart begynner telefonen å ringe..... sukk.."er du hjemme ennå" .. osv... morsomt!

Som om man ikke er lei nok som det er....!!

Jaja, dagen har akkurat begynt, vi får håpe noen av oss kommer i gang i dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i dag! Akupunktøren min manipulerte ekstra i går, men t.o.m trening og en omgang sex i går kveld satte ikke igang noenting! Ved forrige akupunkturtime fikk jeg kynnere en natt senere, så kanskje i natt? Uff jeg gikk 14 dager over med første, så jeg kan nok regne med det nå og......blæh... :-)

Enig med deg over at nå kommer sms'ene og telefonene! "Har det ikke skjedd no enda?? " Joda, jeg bare har ikke mistet den store magen enda!

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere i dag? noen som har merket at noe skal skje?

Her har det ikke skjedd noe, annet enn at telefonen stadig ringer med det samme spørsmålet..., sukk... men satser på at noe kan skje i natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin idag, men tar meg den frihet og henge meg på her.. :) Tror jeg er lei nok til å ha lov til det..hehe.. For andre natt på rad har jeg hatt 4-5 timer med vonde kynnere/maserier som har kommet med 5-7 min. mellomrom, for så å forsvinne HELT...! Tror snart jeg mister motet.. :) Skal til kontroll hos jm i dag, håper hun kan muntre meg opp litt..hehe.. Jaja, vi har jo aldri vært nærmere enn nå, men likevel, er nå det virkelige maset begynner fra både familie og venner..

 

Vi får bare holde ut, jenter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The more, the merrier... ! Så heng dere på etter hvert som terminendatoen passeres! Vel, er ikke så sikker på at mottoet stemmer, men det er godt å ha et sted hvor en ser en ikke er -alene....?

 

Jeg har vært hos jordmor i dag, alt ser og høres bra ut, det er bare kroppen min som ikke vil føde, sier hun! Hun anbefalte selvsagt sex, sex, sex, men det hjelper jo lite med de dosene om ikke kroppen min vil danne hormonet oxitin(eh. er ikke helt sikker på om det var rett, men noe på o var det!)

 

Så nå satser jeg på at vi starter hormonproduksjon av det rette stoffet umiddelbart, jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også termin i dag, og er latterlig klar for at det skjer noe. Så rart at vi gleder oss til det begynner å gjøre skikkelig vondt!? Og så har jeg diagnostisert meg selv med PFS, altså PMS før fødsel i stedet for før mensen. I går ble jeg rørt til tårer av alt som var hyggelig, og så trist at jeg måtte gråte litt av alt som ikke var bra. Noe slitsomt å være en så hormonell variant av seg sjøl! Prøver ellers nye sette-i-gang-triks hver dag, uten at det ser ut til å ha noen særlig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg hadde også termin 15/9, men ventar framleis. Hadde masse murring og press/kynnarar på mandag og tirsdag, men no har det roa seg heilt. Mister nesten trua på at eg faktisk snart skal føda...! Men det gjeld vel berre å halda ut. Skal på føden i morgon og ta sparketest og be om at dei undersøker evt opning og stripper meg litt. Hadde premature rier i veke 34 og håpa verkeleg å kunne venta med å føda til september. No har eg altså motsett "problem"...skulle nok ikkje knepe så hardt igjen ;-)

Lukke til, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er jeg på dag 3 over termin.... og det merkes på humøret! Begynner å miste troen på at det blir noe fødsel og baby her....!

Hva gjør dere for å holde motet oppe og få dagen til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter dagene...

 

Termin i går, men siden det er nr 2 vet jeg hvordan det blir med lite søvn og "bomullstilværelse" første tiden - selv om det er kjempekos og herlig å få en liten skatt..

 

Så jeg nyter dagene med deilige, varme bad i badekaret, tar meg en lur når jeg vil, går på biblioteket, baker og lager mat. Deilige dager - nyt de mens vi kan ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg allerede har begynt på min bomullstilværelse, sover og spiser og venter... og venter... og merker at jo mer jeg leser om å gå på overtid til mer bekymret blir jeg!

Minker det på fostervannet? blir morkaken dårligere? osv..

Merker også at alle kjerringrådene om å få satt i gang fødsel er noe oppskrytt..hehe...

men, det beste er nok om en klarer å lene seg stille tilbake og nyte dagene... skal prøve!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...