Gå til innhold

15 dager igjen til Ahus åpner :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvem klarer å knipe igjen til da ? Og hvem blir den førstefødte på det nye sykehuset ?

 

Har en følelse av å treffe akkuret den dagen det er stengt.. hehe.. Bare å knipe igjen da c¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er endel som allerede har fått brev om at de blir omdirigert til f.eks. Ullevål hvis de føder en spesiell periode.. Blir vel å ringe Ahus når tiden er inne og da få beskjed om hvilket sykehus som har plass.. Uholdbart spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De åpner vell ikke ordentlig igjen før 6 oktober... Ringte føden for å høre om dette med omdirigering, og fikk beskjed om å ringe tilbake når jeg hadde rier for å bli henvist videre da jeg ikke bor i noen av disse kommunene nevnt i brevet.. Uholbart ja, sikter inn på fødsel innen 25;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykte om at de en viss periode omdirigerer halvparten av alle fødende til andre sykehus pga bare halv bemanning i det nye sykehuset. Har selv termin 16. oktober, men har ikke fått dette brevet alle snakker om. Men er jo veldig spent da siden det er historie i familien min at vi kvinner føder 3 - 4 uker før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noe brev, og har termin 16. jeg også.

 

Men i vår familien pleier vi ikke føde før termin, så håper hun holder seg inni fram til termin egentlig. Har så mye å rekke før hun kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nok med at det er stressende å ikke vite når man skal føde i utgangspunktet- det blir dobbelt stressende å ikke vite HVOR man skal føde!

Har egentlig termin 10/10, men fødte før sist gang og regner med at jeg føder innen en ukes tid denne gangen også. Har fått dette berømte brevet, og jeg bor heller ikke på noen av de stedene som var ramset opp =(

 

Vil gjerne bli sendt til Ullevål jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå går det fort til nye Ahus er i gang! 6 dager til innflyttinga!

Har 2 søstre som jobber der og i følge dem er alt heeelt nytt, -ikke engang en gammel seng fra gamle Ahus blir med over!

Jeg må settes i gang 2 okt. (på Ahus) da jeg har risikosvangerskap og lite fostervann.. blir veldig spennende når alt er nytt! Gleder meg :)

 

Vil bare ønske dere alle lykke til! Håper dere får en fantastisk fødselsopplevelse uansett om det blir Ahus eller et annet sykehus!

 

Nå er vi snart i havn og snart har vi noen små deilige prinser og prinsesser i favnen!

 

Goood luck!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen nå ja.. Har snakket med jordmor både på helsestasjon og på poliklinikken på Ahus og de sier vi virkelig kan glede oss.. Er i samme gruppe som deg jeg da. Har risikosvangerskap og ei lita tulle inni magen som er 16% under gjennomsnittet. Skal tilbake på poliklinikken mandag fro ny vurdering. har blitt forespeilet å bli satt igang så snart den nye avdelingen åpner :-) Så kanskje vi sees der da ? Hehe.. Får da se hvem som blir først.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da møtes vi sikkert på barsel :)

Jeg skal hvertfall i ilden 2 okt.. -bare ikke vesla har tenkt seg ut før!!

Men satser på at hun holder seg der og at jeg får oppleve nye Ahus..

Gynekologen sa at de ikke lenger snakker om fødeavdeling, men om føde-leiligheter... Så det er bare å glede seg!!

 

Nå får vi knipe igjen og slappe av til onsdagen er unnagjort!

 

Kanskje vi sees?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag og var livredd for å bli satt igang i dag.. Ville vært synd å havna på den gamle avdelingen nå som den nye er så nær. sambo ble også veldig glad da for da får han med seg det årlige får-i-kål laget med guttegjengen.. hehe..

 

Bare å knipe igjen, sette seg ned og gjøre motsatt av alle kjerringråd..

 

Vi sees sikkert på barsel da :-)

 

Nyt de siste dagene med mage da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, er så redd for å bli for moden før torsdag nå at gubben får nesten ikke se på meg ;)

Alså her skal ingen ut før torsdag!

Jeg nekter å føde på den gamle avdelinga igjen, når jeg har muligheten til å oppleve den nye.. og jeg har ikke tenkt å gå i gang med nr. 5 heller!! 4 barn holder her :)

 

Tror uansett ikke at vi blir mange der i begynnelsen, skal jo være redusert kapasitet der, så da treffes vi nok!!

Har også jente i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...