Gå til innhold

holder babyene deres seg friske?


lisstupp

Anbefalte innlegg

Min lille har vært forkjølet to ganger. Denne siste gangen ville ikke forkjølelsen gå over. Da han hadde vært forkjølet i tre uker og med hoste den siste uka tok jeg han med til lege. Legen hørte da sterk surkling på bronkiene, så det ble penecillin kur på gutten min. Jeg var ikke så begeistret for det, men lege mente det var best og altrenativet var at det kunne utvikle seg til lungebetennelse. Nå er vi godt inn i penicillin kuren, han er kjempeflink til å ta den. Gråter ikke selv om det smaker pyton, han brekker seg for hver gang og lager de utroligste grimaser. Men nå er det bare 2 1/2 dag igjen av en 7 dagers kur!

Har kjøpt inn ullboddyer og stømpebukser og ull-lue. bestemor og mormor strikker tykke ullklær. Så nå skal jeg være sikker på at han ikke blir kald når vi er ute.

Håper alle får en fin og forkjølelsesfri høst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring til gullet ditt. Bank i bordet her har vi ikke fått noe ennå,men det kommer sikkert våres tur en gang også da storesøster går i bhg og har med seg basiller hjem.

 

Men gjør alt fo rå slippe unna om dagen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Huff, det er trasig når lille gullet blir syk, å spesielt hvis man må ty til medisiner så tidlig i livet. Men men, bra at hjelp finns! Vårt lille gull har vært forkjøla en gang til nå, med feber en kveld. Gikk over av seg selv rimelig raskt. Jeg ser at det er mange foreldre som kler på barna altfor mye klær, og det tror jeg man skal være forsiktig med. Skal selvfølgelig ikke være for lite heller, da begge deler kan gjøre litt urven og syke. Her tror jeg man må bruke ren fornuft:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det forkjølelse nå, men det er første gang vi har vært syke siden jula ifjor tror jeg!

Storebror har vært småpjusk siden fredag, men holder på å bli bedre nå. Jeg begynte å kjenne på noe på mandag, og igår og idag har jeg hatt kjempevond hals og tett nese. Lillemor ble syk igår kveld og har vært veldig snørrete og urolig i hele nat, så jeg har vel fått sove bortimot 4 timer bare... Hun hadde litt feber i 9-tiden (38 grader, mot normalt litt under 37), men nå sover hun ute i vogna si og har sovet siden halv 10. Har på seg ull fra innerst til ytterst da det er bare 8-9 grader ute her nå..

 

Håper vi blir friske raskt og slipper noe mer på lenge! Kjedelig at vesla ble syk og urolig om natten nå når hun nettopp hadde kommet inn i en veldig fin døgnrytme og sov masse mandagsnatta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har det kommet en skikkelig forkjølelse. Både storesøster og lillebror har fått det skikkelig. Damian sover dårlig på natta pga. surkling og hoster mye. Når bør jeg gå til lege? Han har ikke feber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste på nettet at om forkjølelsen ikke går over i løpet av to uker bør lege kontaktes. Vi ventet i tre uker og da ble det penecillin kur. Gjør det du kan selv saltvann i nesen på babyen og få ut såmye snørr du kan med slik ballong og bygg opp hodeenden på senga så den står litt på skrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også er vi forkjøla for tiden, både vesle-gutten, storesøster og mamman. Pappan er (foreløpig iallefall...) frisk. Ingen feber på noen av oss, bare snørr og jeg har begynt med litt hoste.... Bruker litt saltvann i nesen til veslegutten og har hevet hode enden på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...