Gå til innhold

Er litt satt ut i dag jeg tror jeg.. (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en ort avdeling på sykehuset, og har slitt en del med ankelen min. En av ortopedene der oppe opererte ankelen min i mars etter LAAANG tid på venteliste, meislet av ankelkulen og satte inn to ankere for å stramme senene..

Før helga hadde jeg så sinnsykt vondt i denne ankelen, og satt med ispose på den på kveldsvakt. Ene ortopeden (han som er "sjef" fo ankeloperasjoner) kom og skulle gå visitt. Spør hva jeg har gjort og forklarer hele saken for han. Så søker han meg opp på IMX og finner journal etc, leser opr beskrivelsen og kjenner på ankelen min.. Viser seg da at begge ankerene har røket :( :( og jeg må igjennom en større og mer omfattende operasjon mest sannsynlig, siden ankelen igjen er ustabil som før..

Han kjente tydelig at begge var røket og det var ikke tvil, så nå er senene mine igjen slappe.. Fikk forklaring på hva de ville gjøre med den, og da skal de borre gjennom ene beinet nede i ankelen dra senene igjennom hullet i beinet og sy de fast igjen på andre siden.. (for de som kjenner til det en forlening av evans plastikk)

Etter operasjonen legges gips i 5 uker, de siste 3 ukene som gågips, dernest taping til 12 uker postoperativt. Det startes aktive øvelser og koordinasjonstrening fra gipsen fjernes. 8-10 uker postoperativt kan jeg starte trening. Det var skikkelig nedtur å få vite at jeg må igjennom en operasjon IGJEN!! Men jeg må bare, nå ligger jeg med beinet utenfor sengen og sover igjen, slik som jeg har gjort i 4 år :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, huff så kjipt. Kjedelig med slike dårlige nyheter altså.

Håper du får gjennomført operasjonen raskt og at du heles fortere enn svint.

Skrevet

Ikke gøy å lese akkurat i dag...Skal på mr med min ankel,for der er noe gale,er hoven,vond,kan ikke gå nedover++,hatt det i mange år,men verre nå..

Men huff,stakkars deg,høres ikke kjekt ut i det hele tatt:(

Skrevet

Enda godt at han var på vakt når du var på jobb da.

Synd at det hele starter på nytt, men nå er jo det greit å få ordnet dette igjen.

Håper du slipper mere smerter etter denne operasjonen.

Lykke til.

Skrevet

Vel.. Med ventelistene som er nå, så tror jeg det tar en stund. Skal inn på fritt sykehusvalg og sjekke, men han som "undersøkte" meg nå ønsket å operere meg selv for han har virkelig peiling og kan få fulgt opp skikkelig i og med at jeg jobber der..

Men ikke noen morsom "nyhet" å få.. Men jeg er villig til å gjøre det meste for å bli bra igjen.

Skrevet

Ortopedene hos oss er veldig snille sånn, ikke noe problem å spørre de dersom det skulle være noe. De svarer på alle "dumme" og mindre "dumme" spørsmål. Selvfølgelig ikke alle, men han som var på vakt da er helt super.

Skrevet

Takk;)

Og ja,det er noe dritt,jeg er så lei og frustrert av å alltid ha vondt og ikke kunne gå som jeg vil:(

Vondt i kneet og hoften får jeg også,siden jeg trakker feil.Og man kan høre smell fra foten bare jeg går over gulvet..

Skrevet

kjent fenomen.. Jeg hadde totalruptur i ankelen, og det har de ikke oppdaget på MR..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...