Gå til innhold

Vannet har gått... 7 minutter mellom...


Førstebarniseptember

Anbefalte innlegg

Fire dager på overtid i går, og hadde så vidt begynt å bli litt lei, da jeg plutselig trodde jeg måtte tisse... Viste seg fort at det var vannet som gikk, ettersom det liksom ikke gikk å kontrollere, og at det snart kom mer. Ganske udramatisk egentlig, ettersom det skjedde hjemme, og at samboern min til og med hadde kommet hjem fra jobben. Vi ble begge både glade og lettere opprömte, men jeg sendte samboern ut for å handle middag likevel, mens jeg virra rundt og pakket det siste i bagen. Mat må man jo ha når man skal föda barn!?

Så dro vi inn til BB Stockholm der vi har garantert födeplass. Fikk en liten ri på vei inn, men ikke stort å snakke om. Vel inne, koblet de oss til CTG og det var sammentrekninger på G, helt klart. Men ikke noe jeg syntes var spesielt vondt, så vi ble sendt hjem for å sove. Vel, så mye sövn har det ikke blitt, for jeg kjente riene tilta i natt. Nå på formiddagen er det 7 minutter mellom dem, og de varer kanskje 40-60 sek. Ikke stort värre enn tannverk jeg har hatt, så jeg regner med at det blir mye värre når det virkelig setter igang... Ligger nå på sofaen og timer riene selv på denne siden: www.varktimer.se Kan virkelig anbefale den for enkelt å se frekvens og lengde på riene, om forlöpet drar ut på tida som det ser ut til å gjöre med meg...

De skal sette meg igang på onsdag om det ikke skjer noe mer her, men jeg er jo fryktelig utålmodig nå. Er det noen der ute med noen erfaringer med hvor lang tid dert kan ta for en förstegangs fra rier med 7 min mellomrom til födsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på en måte det samme som skjer med musklene som ved kynnere. Magen blir helt hard og firkantet, men det som kommer i tillegg er en slags krampe nederst i magen. Litt som menssmerter, men mer krampe enn som en "murring". Stråler fremover i bekkenet... Begynner forsiktig, for så å bygge seg opp og avtal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...