faceplant Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Paracet kan man ta uten å skade barnet i magen. Feber er mer farlig en paracet i svangerskapet, det er også derfor det annbefales ikke å bruke bastu eller ta for varme bad etc når man er gravid, varme kan skade er barnet. jeg vil ikke annbefale å droppe paracet hvis man har feber.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 men hva med hodepine og magevondt osv... Det kan man jo ha ganske ofte.. ihvertfall i starten... Er det greit å ta flere ganger i uken liksom? eller er det bedre å være hjemme fra jobb de dagene det er ille?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Forsiktig og forsiktig. Har jeg vondt i hodet eller har feber er det tabletter med paracetamol (som Paracet) jeg bruker. Men selvfølgelig ikke mer enn omtalt på pakningsvedlegget. HVis du har behov for å ta smertestillende eller febernedsettende ofte bør du kontakte legen din :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Hjemme fra jobb med hodepine eller magevondt? Det er vel sjelden noen er, håper jeg. Har du så vondt så ofte, burde du vel få deg en skikkelig undersøkelse.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 For noen svar! Jeg har mye vondt i hodet og magen som nygravid! Og, jeg har vært hos legen bare for å ha det sagt.. Legen sa det var helt normalt! Dere andre som er gravide vet sikkert hvor sliten og trøtt og kvalm man er i starten av svangerskapet. Det frister ikke veldig å gå på jobb med hodepine og magevondt i tillegg .. Så da er det vel ganske naturlig å lure på hvor ofte jeg kan ta paracet!!!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Er det ingen andre som har noen formening om dette?
Laybik Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Jeg tok ikke en eneste paracet (eller andre medisiner) under svangerskapet. Men jeg hadde epidural under fødselen, hehe...
Alle gode ting er 3:) Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Jeg tar paracet ved behov. Legen min sa det var null toleranse,at man skal unngå det helt. Jeg har nesten hele livet vært plaget av hodepine av forskjellige årsaker og har tatt en del paracet. Nå tar jeg ikke paracet når jeg har litt vondt, jeg går så lenge som mulig og har en høyere smerte grense nå som jeg er gravid enn før. Tar paracet kanskje en gang i uka eller sjeldnere. Står jo i pakningsvedlegget at det ikke skader barnet. Jeg tenker sånn at jeg må nok lide litt i graviditeten, men blir smertene veldig ille prøver jeg å lindre de.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Takk for svar... Jeg har aldri hørt om at det skal være nulltoleranse for paracet (ibux derimot..), særlig siden det ikke står noe om det på pakningsvedlegget, men samtidig mener man så mye forskjellig.. Uansett så ønsker jeg jo ikke å skade barnet mitt, så hvis det er skadelig vil jeg vurdere å sykemelde meg.. Greier ikke å gå på jobb med hodepine når jeg er så sliten i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Jeg tok heller ikke en eneste paracet under svangerskapet (ingen annen med. heller for den saks skyld). Men hadde jeg hatt feber så hadde jeg nok tatt. For det er vel mer skadelig med høy feber enn paracet. Men for hodevondt og magevondt tok jeg ikke. Uansett..
suski22.12.08 Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Jeg har hatt masse vonde kynnere siden uke 19 ca. Og da jeg var på sykehuset på kontroll sa JM at jeg godt kunne ta en paracet for smertene. Jeg er selv farmasøyt og vet jo at paracet ikke er farlig for barnet. En tommelfingerregel er dog at man skal unngå all unødvendig medisinering. Nå er det sånn- spesielt med hodepine, at hvis man går med det hele tiden, blir det bare verre og verre ("wind-up-effect"). Så da er det like greit å ta en pille med en gang i stedet for en halv pakke fordi man ventet for lenge..... Jeg er selv litt redd for piller og sånn (så da valgte jeg et fint yrke gitt!!), og det har ikke blitt mer enn en paracet hittil i svskapet. men jeg er ganske sikker på at hvis du i en periode er mye plaget er det ok å ta tabletter. Er du veldig mye plaget over lengre periode, ville jeg sett etter alternativ smertelindring siden du er gravid. Feks varm dusj, massasje etc etc. Viktig at du slapper mest mulig av når du ikke er på jobb da! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå