Gå til innhold

Liker ikke denne gruppa... :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, 5 uker på vei bare... 7 uker igjen før jeg kan puste litt ut..

Har mistet noen ganger tidligere, sist i uke 7... Er bare så redd, men får bare håpe spiren klorer seg fast denne gangen.

 

Har bestillt meg legetime idag, skal på torsdag. skal spørre etter henvisning til UL. Håper på¨å få det slik at jeg kanskje kan slappe litt mere av.

 

Gleder meg til å kunne gå over på 2. trimester.....

 

Flere her som har det på samme måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste føler d samme som deg, d gjør i alle fall jeg. Har hatt to SA og en MA så jeg er super-nervøs hele tiden. Men denne gang har jeg sykemeldt meg noen uker i 1.trimester slik at jeg får slappe av litt :) d gjør veldig godt.Har time med legen i dag og time til UL 2 okt. Er da 7 uker på vei. Gleder meg enormt!

Skrevet

Ja, jeg vet akkurat hva du mener!

Jeg har aldri mistet, men har 2 velskapte fra før. Men tenker vel mer i grunn på at ingen er vel så heldige å gå gjennom 3 svangerskap uten en MA eller SA :S

Men jeg prøver nå ikke å tenke på det!

Har vært til ultralyd 2 ganger allerede (pga blødninger), og har sett hjertet slå. Og ettersom jeg hører, er det 90% sjanse for at det GÅR BRA etter at hjerteannlegget er ferdig.

Jeg er forresten 8+2

Skrevet

Titter innom fra 3.trimester... og husker så inderlig godt hva du mener.

Synes det var helt grusomt å være her inne, synes det bare var innlegg om SA og MA og alt som kunne komme til å gå galt...

Jeg er så heldig så jeg mistet aldri i SA eller MA, men var veldig redd for det. Og for deg som har opplevd det, så må det være enda verre...

Jeg måtte rett og slett la være å logge meg inn her i perioder. Så lenge jeg holdt meg unna, klarte jeg å tenke positivt, men så snart jeg tittet innom, ble jeg nedbrutt i flere dager...

Kanskje det hjelper for deg også? Prøv å tenke positivt, selv om det ikke er lett - og prøv å aktivisere deg med andre ting som ikke er "babyrelatert".

Hvis du legger frem saken din for legen din, og sier det som det er at du er veldig redd siden du har mistet flere ganger før - så er jeg sikker på at du får en henvisning til tidlig UL. Lykke til:)

 

Men, bekymringene tar ikke slutt om du er ferdig med 1.trimester. Det kommer stadig nye bekymringer... men er vel noe som hører til;)

Som regel går det bra!

Skrevet

Jeg skjønner godt din redsel. Jeg er selv kjemperedd for å miste.

Dette var jeg også i mit første svangerskap, men når en først har testet positivt, da er det jo størst sjanse for at alt skal gå bra. Jeg mistet da den lille gutten min i uke 31, så for min del, så er det at flytte videre til både 2. og 3. trimester ikke ensbetydende med at nå går det bra, nå er jeg uten for faresonen. Jeg trøster meg selv med at sjansen for en dødfødsel er veldig veldig liten. Hele greie er at jeg selv har funnet ut av at det ikke gir meg noe tilbake ved å være bekymret, annet enn negative tanker. Så velger at tenke positivt og nyte svangerskapet og det faktum at vi faktisk klarer å bli gravide. Det går jo bra for langt de fleste av oss. Ta en pause fra BIM i stedet hvis du ikke klarer å slappe av pga. innlegg med SA og MA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...