Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hadde dere den på under pressriene? Hos meg var den på til ca en time etter fødselen, men flere av mine venninner har fått den stoppet før man kommer til pressriene.. Jeg har glad jeg fikk beholde den for jeg revnet ganske masse hele veien, men kjente ikke en ting..
amk1 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Nei, den ble i følge smboern min skruvd av. Så hadde den i litt over en time..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Tror nok den ble skrudd av ja, siden jeg hadde jævelvondt de to siste timene før ungen kom.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Den har blitt skrudd av under den siste utdrivningsfasen ved mine to første fødsler. Man kan få svekkede rier av epidural sa de før. Med sistemann tok de vekk epiduralen når jeg hadde ti cm åpning men ga meg den tilbake når det viste seg at minsten satt fast og jeg hadde kjempevondt....... Da kom en lege som stilte seg undrende til at de hadde fjernet epiduralen..Han sa at nye studier hadde vist at man godt kunne presse med epiduralen likevel... Så melder fjerdemann sin ankomst SKAL jeg ha epiduralen HELE TIDEN! (Har hatt lange og harde fødsler..)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 De stoppet dryppet under pressfasen.Dæven så voondt!! Og fikk ikke på den igjen før ungen var ute , den var på igjen da de sydde litt.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Jeg mener og huske at jeg hadde den på hele tiden og hadde ikke problemer med å presse, kjente ikke når jeg skulle presse men fulgte legen og monitoren. Er gravid på nytt nå, og vil kreve å få det hele veien denne gangen også da jeg har litt angst for å miste kontroll og hadde en hard fødsel. Hun satt fast,(skrudde seg rett vei, men var stor) og ble tatt med sugekopp, men de sa hun hadde satt fast lenge før jeg fikk ep. så det var ikke pga den sa de. Hadde ingen fremgang i fødselsforløpet, hun satt fast på nivå 4. 10 er hun på vei ut. Kom inn med 2 cm åpning, kl 10 torsdag formidddag, kl 04 fredag natt hadde jeg kun 4 cm og det ble snakket om ks. Men legen tøyde åpningen til 8 cm og kl 6 fredag morgen kom hun seg ned på nivå 4. Og kl 7 var hun ut ved hjelp av sugekopp. Fikk ep kl 23 torsdag kveld. fordi kroppen klarte ikke å slappe av mellom intense rier. Lå å skalv mellom hver ri. Derfor fikk jeg ep i utgangspunktet, og fordi de ønsket å få fremgang i fødselen.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Ja, hadde den under pressriene. Kjente ingenting, så samboeren min måtte se på den skjermen når jeg fikk rier sånn at jeg kunne presse. Var tre press og så var ungen ute
Kosel Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Slått av. Jm. sa at grunnen til at den blir slått av er at den demper ikke smertene av nedpress og smertene under utdrivningen. Da må man få så underlivsbedøvelse. Selvfølgelig gjorde det vondt å presse ut ungen.. Det hadde jeg jo forventet så helt greit det. JEg merket ikke noe til at jeg ble klippet og sydd selvom epiduralen var slått av og jeg ikke fikk bedøvelse. Det der er såpass individuelt så jeg tror det er vanskelig å sammenligne fordi vi har så forskjellige smerteterskler, forskjellig oppfattelse av situasjoner osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå