moota m storebror&lillebror Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Her er det meg, og bare meg. Sambo hører dem ikke en gang. Lillebror har vært litt ekstra urolig de 2 siste nettene antageligvis pga snue og hoste. I natt hadde jeg vært inne flere ganger og ropte på sambo om han hadde nesespray som lillebror kunne låne, for det sa han en gang, nei han hadde ikke det. Så spurte jeg om han kunne gå å hente noen oppkappa panel så jeg får bygd opp senga litt, da blir han sur. Stakkar han som må hjelpe meg med barna! Jeg blir helt oppgitt. Jeg går 98% av tilfelle til barna, og jeg står veldig ofte opp først. Syns det er veldig smålig av han. Det er jo for barna våre!!
Mille** Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Vi går annenhver gang når snuppa våkner om natten, tror faktisk han går oftere enn meg siden han klarer å sovne like fort igjen etterpå. Jeg blir ofte liggende våken en stund hvis jeg først må opp. Hadde ikke funnet meg i å tatt alt alene nei, du får gi han et spark bak og drite i om han blir sur. ;o)
bambi på isen Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Som regel alltid meg, men har blitt litt flinkere til å sparke han ut av senga nå når vi har 3 stk. Når lille snuppa var baby var han midterste våken flere ganger hver natt, så hvis jeg skulle amme henne og springe inn til guttungen så hadde det ikke blitt mye søvn på meg gitt. Men det er jo alltid jeg som våkner av dem, så nå når de stort sett sover hver natt, så er det jeg som tar dem. Får se hvordan vi fordeler det hvis/når de blir syke i vinter, kommer vel en sånn periode i år også tenker jeg :-(
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Veldig sjelden vi står opp med barna om natten, da de kommer inn til oss når de våkner. Er de syke så deler vi på det, er de tørste eller må ha hjelp til do gåing eller noe sånn så er det han som går. Hvis han ikke våkner vekker jeg han. Når de var spedbarn, ammet jo jeg dem hele natten når det måtte til, men så skiftet han alle natt bleiene. Da var det herlig å bare strekke seg ut i ti minutter i fred og ro.
piano♫ Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Det er jeg, men det skyldes ikke vond vilje hos mannen.
metaMORfose Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Dersom ungene har vært våkne om nettene har vi gått sånn ca 50-50. Men dersom jeg står opp fordi ungene er våkne, så våkner alltid mannen min også. Og dersom han står opp, så våkner alltid jeg. Det er ikke ofte vi er oppe på natta lenger, det skal sies. Men det hender jo at de er syke.
NoDoubt Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Blir meg her og. En sjelden gang hjelper han til men han blir somregel bare sur viss han må hjelpe til. Men til gjengjeld så lar han meg ofte få sove lengre om morningen når det er helg og barna har tult om natta.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Det spørs hvem som skal på jobb først og slikt. I det siste har samboern tatt lillemor om natten om hun har vært våken, siden jeg har jobb og begynner ofte kl 7.00. Han er nå sykemeldt. Men i fjord delte vi på det, jeg gikk da gjerne til eldstemann, han var en periode mye våken pga astma, måtte rett som det var på helsesenteret med han midt på natten. Nå går det bedrre da han er bedre medisinert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå