ZamZam Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Har sagt meg villig til å hjelpe en mann å lære seg norsk, hans store drøm er å komme til Norge og jobbe som sykepleier, men han kan jo ikke norsk. Han spurte meg allers nødig om ikke jeg kunne hjelpe han og selvf sa jeg ja.. Trodde jeg kom til å finne noen bøker som kunne hjelpe meg å lære bort da jeg var i Norge, men den gang ei. Så nå står jeg altså uten noen bøker å støtte meg på og skal lære en mann norsk, snakker jo søren meg nesten gebrokkent selv og husker jo knapt nok enn eneste gramatikk regel.. HJELP!! Noen som kan hjelpe meg litt i gang? Evt noen nettsteder som kan hjelpe oss begge osv. Han snakker fransk og jeg finner ikke noe til tross for at jeg er en iherdig googler..
Gjest Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Det vil nok bli vanskelig for deg å lære han prikkfritt norsk, men du bør nok fokusere mye på muntlig bruk i begynnelsen. Er vanskelig for voksne å lære nye språk.. Grammatisk sett vil jeg si det viktigste i begynnelsen er substantiv i entall og flertall og bøying av verb. Har ikke noen gode linker til deg på stående fot, men et av læreverkene som brukes her i Norge heter "Ny i Norge". Kan jo se om du får tak i det?
ZamZam Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Tusen takk for svar, spektakkel.. Skal sjekke opp om jeg kan få tak i Ny i Norge og så ta det derifra, samt skrive opp litt grunnleggende norsk og gi det til han før vi begynner i timen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå