Gå til innhold

Har lillegutten min en mild form for astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare falsk krupp igjen? (3 gangen på 1,5 år)

Her er saken: lillegutten våknet i natt og hadde en slik bjeffende hoste, akkurat som de 2 andre gangene han har hatt falsk krupp. Han hadde falsk krupp i feb/mar 2007 og i juni i år. Siste gangen han fikk den diagnosen sa legen at han egentlig var litt stor til å få dette. Han fylte 2 år nå 1 mai.

Vinudet hans var oppe, men han lå under dyna og var ikke kald da han kom inn til oss. Han var jo selvfølgelig urolig, og jeg måtta ta og stryke ham på ryggen en stund for å roe ham ned før han sovnet. Vi måtte og ett par ganger i løpet av natten gå til vinduskarmen vår og puste inn kald luft, da han var tett og begynte å gråte siden han følte at han ikke fikk puste.

Men, når han da våkner, er det bare ett par host og så er han fin igjen. Sist gang vi var og fikk diagnosen falsk krupp, fikk han efedrin, og jeg ga ham dette i dag morges, og han er i kjempeform nå.

Er dette en mild form for astma, eller er det bare falsk krupp igjen? Er han ikke litt stor til å få dette nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For stor for falsk krupp?? Dummeste jeg har hørt ihvertfall. Gutten min er 3 år og får dette sikkert 10-15 ganger i året. Mange av dem er så alvorlige at han blir innlagt på sykehus.

Men hva gutten din hadde er vanskelig å si, bjeffende hoste er jo tegn på krupp, mens astma er vanskeligheter for å puste ut. Kruppen gjør det vanskelig å puste inn. Det er den største forskjellen på dem 2 sykdommene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...