Gå til innhold

Hjelp! Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at NAV skal regne ut foreldrepenger ved å se på de 10 siste måneden og plukke ut de 6 beste og regne gjennomsnitt av det?

Noen som har dette svart på hvitt, en link eller noe hvor dette står?

Trygdekontoret her nekter på at det stemmer, samme gjelder lønningskontoret. Så jeg vil jo gå glipp av noen tusen kroner hver mnd dersom de ikke gjør det.

I tillegg har de tatt bort helligdagstillegg og kveldstillegg som utgjør en del av bruttolønnen når de har regnet gjennomsnittet.. Hva var vitsen med å jobbe seg ihel når de ikke lønner seg likevel.... åååårh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du alle lønnssllipper?

Når jeg regner ut grunnlaget for mine ansatte gjør jeg det, regner snitt av de siste 10 mnd, event med grunnlag av lønna. Nå har vi akkurat hatt lønnsjusteringer (fom mai) og en ansatt gikk ut i perm i august, hun fikk med lønns justeringen som ble gjeldende fra mai som grunnlag.

jeg finner ikke reglene akkurat np, men leter...

gå inn på nav.no, under arbeidsgivere og sjekk der på permisjoner etc.

regelverket står ofte på blankettene sin side2

Skrevet

Det står en del inne på Nav sine sider.

Jeg har sjekket mye frem og tilbake angående dette.

Slik jeg har forstår det:

Det er kun dersom du har gått på dagpenger i løpet av de siste 10 mnd de beregner ut fra de 6 beste måndene. I utgangspunktet regner de ut fra det du har i lønn når du skal ut i permisjon men dersom dette avviker mye (25% eller mer) kan de ta et gjennomsnitt fra de siste 3 år.

Trodde at kveldstillegg og helgetillegg var med i beregningen men vet at helligdagstillegg ikke er med.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...