Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Forstår at den innebærer at vi får høyere renter og dermed dårligere økonomi, men hva annet innebærer den? Noen som vil opplyse et blondt hode?!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Høyere priser og renter. I ytterste konsekvens kollapser en bank eller to og du må finne andre til å ta over evt lån. Også kan arbeidsledigheten øke selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 også er det vel vanskeligere å få solgt eiendom vil jeg tro - siden det er vanskeligere å ta opp lån. Ting blir dyrere ... Men sånn bortsett fra det, så tror jeg ikke vi merker all verden til det.
___ Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 De av oss som har penger i aksjer eller fond blør ganske kraftig om dagen. Personlig har jeg mistet nesten 1/3 av pensjonskontoen min. Det positive er at det kan bli billigere for folk å etablere seg om boligprisen synker. Likevel vil vel ikke det bety så mye ettersom renta stiger når bankene begynner å kreve større marginer pga usikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Feil å kalle det børskollaps. Børsen falt langt ifra så mye på en dag nå som i 1987 (fall på 20prosent).
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 grøss og gru...blir helt stressa av dette her jeg...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Jeg lar meg overhodet ikke stresse. Synes oppgangstidene har vart så lenge og at det har vært unormalt gode oppgangstider så lenge at annet ikke er enn til å forvente nå. Vi kan ikke være så bortskjemte som vi har blitt til evig tid uten konsekvenser. Nordmenn flest har lagt seg til vaner ang økonomi som de færreste i mange land vi pleier å sammenligne oss med har kunnet ta seg råd til. Mange utenlandsturer, dyre båter og biler, hytter og dyre hus, oppussing etc. Nå lander vi forhåpentligvis litt på jorda igjen, bortskjemte som vi er!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Har penger i banken og bare venter på at boligprisene skal ramle sånn at vi kan kjøpe et lite investeringsobjekt. Greit å ha en liten leilighet til barna når de skal begynne å studere.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 At jeg kan sko meg vilt på andres ulykke, i form av villa og hage, bare kollapsen blir skikkelig.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Jeg har tenkt meg inn på eigendomsmarkedet så jeg roper hurra!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Gjennomsnittlig går dette utover alle husholdninger med ca 140 000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå