☆Mathilde Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Sist fødsel valgte jeg alternativ smertelindring hele veien. Dette kommer jeg til å gjøre nå også. Vil bare råde alle med veldig ryggvondt til å prøve steriltvannspampler! Dette hjalp i hvert fall meg veldig. Det gjør riktignok vondt å sette dette, men det lindrer godt i ryggen og i og med at det ikke er et medikament kan man pøse på hvor mye man måtte ønske hele fødselen gjennom. Fikk ikke prøvd akupunktur sist, men håper å få prøve dette denne gangen. Noen som har erfaringer med akupunktur!?
Promp Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hei, jeg forsøkte akupunktur ved første fødsel. Det varte riktignok ikke så lenge, for jeg klarte rett og slett ikke å ha nålene på meg. Følte de var i veien, selv om de så klart ikke var det, og at jeg mistet fokus. Så jeg ba dem fjerne dem etter 5 min eller noe sånn: Null effekt for min del. Så for meg ble det fødsel au naturell...au! Det gikk litt fort, så de rakk ikke å sette epidural heller... Men det gikk så fint atte!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg har prøvd akupunktur under fødsel, men var ikke noe for meg. Synes det gjorde fryktelig vondt jeg, husker faktisk den smerten mer enn selve riene. Selv om det sikkert ikke var sammenlignbart, hehe. Men jeg har planer om å føde i vann jeg da, det synes jeg har vært den beste smertelindringen for meg. Det og prekestol + varmeputer...deilig. Tenkte ta prekestolen først og så sette meg i fødekaret når det passer. Men man vet jo aldri, men om fødselen nå ligner på de to første så tror jeg det passer for meg hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå