Karima Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Har time hos gynekologen på fredag.Dette fordi jeg har hatt en exu tidligere og er litt mere utsatt for å få det igjen...Er 5 uker nå og har ingen symptomer utenom at testen har slått positivt ut da:) Med mine andre svangerskap var jeg superkvalm umiddelbart etter IKM. Jeg får ikke ro før jeg får bekreftet at graviditeten sitter der den skal.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 hei tenkte jegskulle fortelle deg at jeg har vert der du er nå. jeg hadde en exu for etparår siden. ogda jeg nå ble gravid var jeg kjempe redd klarteikke gledemeg over graviditeten i det hele tatt turte ikke i tilfelle densatt feil i gjen. så jeg kontaktet legen og fikk beskjed om at jegskulle inn på tidlig UL. men hva er tidlig uel når maner superbekymret og kunn 5 uker på vei ogmå vente til uke 9. det var ulideliglenge for meg. så jeg fortsatte bekymringen. men nå er det to uker siden jeg var på UL og alt var fint og endelig kan jeg glede meg over detlille nurket som er så ønsket. det jeg ville si varat jeg fortsår uendelig godt at du er bekymret. du har opplevd noe vondt tidligere for meg var det fysisk smerte og psykisk smerte. og var sikkert slik for deg å. det erdet værste jeg har opplevd. og da er det naturlig å være redd for å oppleve det igjenn. vet ikke om jeg har vert til noe serlig trøst men. følte for å siat du er ikke alene.
Karima Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Hei.Takk for svar:) Det er vanskelig å gå rundt å være bekymret.... Men får man ikke se så mye når man er ca.5+4?. Jeg håper jeg får se noe iallefall....
Sonata08 Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Det er flott at du har fått UL denne uken. Forferdelig å gå med den usikkerheten. Hadde selv exu i juni og det var en forferdelig opplevelse. Jeg er ikke blitt gravid igjen ennå, men vet at hvis jeg blir det vil jeg prøve å få UL så tidlig som mulig. Når du er 5+4 kan legen i alle fall se hvor fosteret ligger, men ikke sikkert hjertet har begynt å slå ennå.
Vanja80 Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Huff.. Vi er visst mange i samme situasjon her ser jeg. Hadde selv en exu i oktober 07 Så hadde jeg en SA i Mars i år... Nå er jeg 4+5 å har time til tidlig ul neste uke.. Forferdelig å gå slik å vente. Men tror det er vanlig praksis at man SKAL inn på tidlig ul hvis man har hatt exu tidligere. Mange gode ønsker til deg... Å lykke til :-)
marte har fått mage! Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg har også vært igjennom dette, kjenner jeg har en soft spot for innlegg med exu i overskriften... Vil bare ønske deg lykke til på undersøkelse, forstår godt at du er spent! Sier meg enig med Vanja over om at alle som har hatt en exu skal inn til kontroll neste gang, mener de sa det på sykehuset. Krysser fingre for deg! Hold oss oppdatert!
Plutselig_gravid Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Skjønner godt du er bekymret. Jeg hadde en exu i april i år. Var veldig bekymret nå når jeg ble gravid igjen. Ingen symptomer. Fikk jo tidlig ul og heldigvis satt spiren på riktig plass denne gangen. Når det ble bekreftet ble jeg akutt kvalm og alle symptomene kom på rekke å rad;) Mye psykisk med disse symptomene tror jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå