Gå til innhold

Er det egentlig sunt å drikke kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker det mye fordi jeg er trøtt om morgene... Er det bra eller ikke å være avhengig av kaffe for å våkne? Føler meg ofte trøtt fram til langt ute på formiddagene, må drikke et par kaffekopper før jeg er mer opplagt... Flere som har det sånn? Blir det bedre om jeg slutter med kaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro og nyt livet / kaffen :-)

Skrevet

Nei, det er ikke sunt å være avhengig av koffein på de måten du beskriver, men spesielt helseskadelig er det vel heller ikke.

Skrevet

Helsesøsteren på helsestasjonen der jeg går, har sagt at det ikke er bra med kaffe. Jeg drikker ikke kaffe og føler meg bra etter at jeg sluttet.

Skrevet

Jeg føler meg også mye bedre etter at jeg sluttet med kaffe. Mer opplagt og bedre fordøyelse :-)

Kaffe har jo ingen stoffer kroppen trenger uansett, og det er jo i grunnen bare brun guffe... Så jeg savner det ikke i det hele tatt, jeg nei :-)

Skrevet

Tok det lang tid før dere følte dere bedre etter å ha sluttet?

Jeg liker å ha noe varmt å drikke, og det er sosialt, men kanskje lurt å prøve å slutte?

Gjest vaskepott
Skrevet

Jeg tror vel egentlig ikke at det er sunt å drikke kaffe, i hvert fall ikke mye, men det har vel sine gode egeskaper også. Er det ikke bevist at det har masse antioksidanter og dermed kreftforebyggende?

Men det er sikkert stoffer i kaffen som øker kreftrisikoen også...:P

Skrevet

For meg er det suuuper sunt. Hadde ikke kaffen kommet seg inn i kroppen min, ville jeg ikke ha vært menneskelig, så for meg er kaffen absolutt sunt for mine omgivelser.

Skrevet

Grønn te er mye sunnere og bedre for fordøyelsen og kroppen generelt. Bytt til det du! :) Overgangen er bare en vanesak.

Skrevet

Kaffe kan være litt bra, det motvirker bl.a. gallestein.

Men man blir avhengig av kaffe. For folk som ikke drikker kaffe til vanlig - altså ikke er avhengig, gir egentlig ikke kaffeen noen oppkvikkende effekt. De som drikker kaffe daglig trenger imidlertid kaffe for å føle seg opplagt.

Jeg drikker ikke kaffe. Men så liker jeg heller ikke varm drikke. Brenner meg på tungen uansett dersom det ikke er helt lunkent. Og lunken kaffe er vel ikke så veldig godt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...