Gå til innhold

Hyppig avføring og dårlig vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med det? Sønnen min på 18 mnd flater ut på sin egen kurve.Helsesøster har fra mene at han er nok en slank type, til å nå ønske å følge han opp. Han spiser godt, men legger lite på seg. Har hyppig avføring, også om natten! Den er ofte litt bløt og sur. Han har tørre flekker på magen. Sover i perioder veldig dårlig, våkner og gråter. Noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo få sjekket hos legen om barnet har cøliaki. Ved cøliaki er hyppig avføring og dårlig vektøkning ett tegn at man kan ha sykdommen.

Skrevet

ja cøliaki eller matallergi, f.eks melkallergi

Skrevet

Jeg kjenner igjen mye av det du beskriver på mie to gutter. Begge har melkeintoleranse. På den minste som er 18 mnd merket jeg det når han var 12 mnd. Han sov dårlig på nettene, våknet grytidlig om morgenen, det første han gjorde var å bæsje når han våknet. Bæsjet ca 4-5 ganger daglig. Han var også urolig og rastløs. vi gikk til spesialist og fant ut at han ikke tåler melk. Da vi sluttet med alle melkeprodukter, ble alle symptomene borte, og han begynte endelig å sove natta gjennom!

Håper dere finner ut av det med gutten deres. Jeg synes dere burde prøve tre dager uten å gi han kumelk til drikke og heller ikke yohurt og prim bare for å se om det hjelper.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Han er akkurat som du beskriver, har en form for uro i kroppen.

Det med melkeallergi har jeg vært inne på, men det som er litt rart, er at han nesten ikke drikker melk. Søsteren har melkeallergi, så han har aldri drukket kumelk, får rismelk han også. Han liker ikke vanlig melk. Vi har derfor også svært lite kumelk i kostholdet. Har ikke vært like konsekvent med han ang melk i annen mat, men kanskje vi bør være det også. Hun kan nemlig ikke få leverpostei med melk, brød med melk ol. Får prøve samme mat på han og se om det blir bedre.

Skrevet

Hei igjen!

vi prøvde ogs¨å først kun kutte ut melka som drikke, det hjalp et par dager, men så kom symptomene igjen, Da ble vi rådet til å kutte ut barnegrøt med melk, yohurt og prim, disse matvarene er visst nesten som å drikke melk. Så da vi kuttet ut alt dette er han blittt god i magen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...