Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med 2.klassingen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får så vondt av 2.klassingen vår... Han går i en "heavy" klasse, med mye bråk og tull. Etter hans ord å dømme, er det stort sett alltid bråk og tull i klassen hans. Dette har også til dels blitt bekreftet av skolen på foreldremøter. (De kan vel ikke si alt, pga av taushetsplikt??) Han er av den rolige sorten som trekker seg unna når det blir for mye. Dette har resultert i at han nå fremstår omtrent som venneløs... Han fikk feks ny sekk i forrige uke. Jeg spurte om noen sa at den nye sekken var tøff, han svarte med at ingen hadde iallefall sagt at den var stygg!!! Han sier at han leker av og til med noen i friminuttene, men på sfo vil ikke disse være med ham. Det er noen få som sier at han ikke får være med, mens de andre bare dilter etter disse uten å si noe. Dersom han sier det til noen voksne, nekter de for at de har sagt dette til ham. Den siste uka har gutten vår vært mye aggresiv på hjemmebane. Smeller med dører, slår søsknene sine (HELT uvanlig!) sier at skolen er noe dritt. Videre har han veldig vondt i magen, spesielt på morgenene. Har tatt dette opp med både skole og sfo, uten at dette har ført til noe forandring. Inntrykket mitt er at de sliter med noen få elever, og at dette går ut over de "snille"...

Prøvde tom å hjelpe gutten ved å invitere noen av klassekameratene hjem til oss en ettermiddag. Halvparten dukket ikke opp. En mor ringte faktisk og sa at barnet hennes ikke ville... vet at vi ikke kan tvinge noen til å være med ham, men hadde mest av alt lyst til å slenge på røret...! Hva skal vi gjøre, liksom?? Han blir jo ikke direkte mobbet, men han sier rett ut at han holder på å miste alle vennene sine!! Uff, dette er ikke enkelt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kontakter du klasseforstander og krever at noe blir gjort nå før det utarter seg. Ikke gi dere. Får ikke skolen has på problemet så skifter dere skole. Barneårene er viktige

Skrevet

hva med å bytte skole? (om det er andre i nærheten)

Jenta vår på snart 9 gikk i en bråkete klasse med nesten 30 elever 1.klasse og halve 2. Hun er litt sjenert og trivest best i mindre grupper, hun fant heller ikke kjemien hos noen faste men lekte litt med alle. Hadde ofte vondt i magen og gruet seg til skolen.

Etterhvert bestemte vi oss for å bytte skole, var skeptisk for at problemene bare skulle videreførest men det har ikke skjedd. Nå går hun i en klasse på 15 elever og hun stortrivest, hun gleder seg til å gå på skolen og det er fantastisk.

Men nå bor vi jo i en stor by med mange skoler, ikke sikkert dere har den muligheten.

Ikke noe kjekt når ungene mistrivest. Ta tak i problemene på en eller annen måte hvertfall!

Skrevet

Uff, har vært inne på tanken, det er bare det at han får veldig lang skolevei da... 45min en vei. Da blir det liksom ingenting fritid etter skolen heller... Kjenner jeg begynner å bli ganske desperat nå..!

Skrevet

Jeg har ikke noen konkrete råd å gi, men vær så snill å ta et skikkelig tak i dette.. Man kan ikke tvinge en hel klasse til å endre seg, så kanskje bytte klasse?

Fikk skikkelig klump i halsen av å lese om gutten din, for jeg hadde det på samme måte gjennom hele barneskolen. Ingen som sa at jeg ikke fikk være med, men var alltid ekskludert, satt alene i et hjørne mens resten lekte i sine "klikker"... det svir enda jeg er 24 år nå,og det bedret seg stort på ungdomsskolen. I tillegg er jeg utrolig bitter for at min lærer ikke gjorde noe med situasjonen.. Jeg fikk faktisk beskjed om at det var min egen feil en gang i 3. da jeg våget å ta det opp, og i 6. ble jeg sendt til PPT fordi jeg var "problematisk" og hadde stygg språkbruk (jeg utmerket meg absolutt ikke som noen bråkmaker, men var tvert om BARE ute etter å få alle til lags)..

Det kommer nok til å bedre seg for gutten din, for i høyere klassetrinn endrer klikkene seg noe (slik jeg opplever det) og klassene/vennegjengene blandes mere. Men la absolutt læreren få vite at dette ikke er noen bagatell hverken for deg eller din sønn! La også gutten din få vite at du forstår hva han går gjennom, det gjorde ikke min mor og jeg trodde faktisk hun ikke viste at jeg var viggo-venneløs, men det gjorde hun :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...