Gå til innhold

Når du var barn.... ble du skremt av Pompel og Pilt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var drit redd og det sitter i ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livredd!

og jeg HATET rädda joppe!

Skrevet

Jeg tror det, føler i hvertfall ubehag med en gang jeg hører eller leser navnene deres, men klarer ikke helt å erindre dem heller. Kanskje jeg var for liten til å huske dem? Er født sent i 80.

Skrevet

Har ikke sett de jeg, kan ikke huske de hvertfall. Men har fått med meg at de var skumle...

Skrevet

Haha, ja! Og Hufsa fra Mummidalen er jeg fortsatt redd! Ungene elsker Mummidalen og synes det er kjempegøy at mamma synes Hufsa er skummel.

NRK har ødelagt mange sarte barnesinn, må jeg si.

Skrevet

Har ikke sett de jeg =P

Skrevet

mr. nelson var vanvittig skremmende

Skrevet

haha ja fy..de var ekkle..å hufsa ja..drit skummel..men jeg syntes flåklypa var skummel og jeg hehe..likte den ikke..å såg ikke filmen før jeg var godt voksen..*kniiis*;)

Skrevet

jaaa oh my good..radda joppe,død eller levande..uuuh..han forsvant jo hele tiden..fant han i søppla å greier..veldig traumatisk opplevelse..hehe..hatet den serien..måtte bare legge til d..for den var kjempeskummel:)

Skrevet

Jeg er litt for ung til å huske Pumpel og Pilt. Ser HI er født i 1969, og det er nok mer passende aldersgruppe. Men jeg har hørt mye om dem!

"Redda Joppe" var dødsirriterende med den guttungen som alltid mistet tøydyret sitt ut av togvinduer, i søppelsjakter, you name it...

Skrevet

Hehe, ja jeg husker de godt. Ble skremt ja. Spesielt ille var de svingdørene hvor de aldri kom ut igjen, og den vaktmesteren som kom etter de bak de kosteskaftene eller hva det var. *grøss*

Det programmet har vel "ødelagt" en hel generasjon;)

Skrevet

Personlig ble jeg vettskremt av Pompel og Pilt som voksen. Er fra et annet vest-europeisk land og hadde hørt flere nevne Pompel og Pilt. Tenke at det ikke kunne være så ille, ment for barn: hallo? Tok feil der gitt.. Det er et under at ikke flere fra den generasjonen er i terapi.

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg er såpass ung at jeg aldri har sett Pompel og Pilt. Har aldri sett dem på video i hele mitt liv ennå. Jeg har sett bilder av dem. De ser litt rare og unarturlige ut. Men jeg forstår ikke helt hvorfor folk synes at de er så skumle. Vis dere har svar, så kan dere svare med på det?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg var redd for Fragglene. Det var super skummelt! ;)

Skrevet

Jeg var redd for Fragglene. Det var super skummelt! ;)

Jeg så en del på fragglene. De var vittige de. XD

Skrevet (endret)

Jeg var livredd Pompel og Pilt. Huff a meg, det var kjempeskummelt. Til deg som lurer: Pompel og Pilt var veldig surrealistisk, det var mørkt og skummelt og jeg forsto aldri helt hva som skulle skje. Det var ingen logisk handling egentlig. Gorgon vaktmester var utrolig skummel.

Dette er skrevet ut fra det jeg husker, og det er lenge siden jeg så på det :-).

Rettet opp i rot laget av autocorrect....

Endret av Superdolly
Skrevet

Ikke redd men jeg tror nesten ikke jeg oppfattet at det var barnetv, for det var jo ikke akkurat barnevennlig:)

Skrevet

Jeg har sett en episode om Pompel og Pilt i går. De er ikke skumle i det hele tatt. De er kjedelige og trege, og vaktmesteren er bare dum. :) Så det går fint an å vise Pompel og Pilt til barna deres. NB! De kommer til å synes de er kjedelige/meningløse.

Skrevet

Trur ikkje eg vart redd, berre irritert. Dei gjekk jo berre der å surra og leita etter kvarandre, ikkje særleg spennande. Men mr Nelson var ubehageleg.

Skrevet

Ja, jeg var livredd husker jeg. :) De var så rare og så var det noe skummelt med musikken og at de plutselig dukket opp. Huff. :)

Skrevet

Jeg syntes de var dumme, kjedelige og irriterende. Ikke skumle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...