Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Dette spørsmålet er spesielt rettet til dere anonyme som kaller folk mordere osv......men alle kan svare. Lever dere sånn alle andre forteller dere att dere skal leve eller tar dere egene valg og lever sånn dere vil?
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Abort burdevære en siste utvei.. ikke et prevansjonsmiddel. som jeg har opplevd noen bruker det som... Jeg har aldri kallt en kvinne morder... rett ut.. men de som tar abort, velger jo å fjærne et liv. Fortsår godt de som velger å ta abort pga incest, voldtekt, medisinske årsaker ( som mor er syk og trenger beh eller at barnet ikke er leve dyktig) men å ta abort bare for at: - jeg har 1 unge fra før,, og hat blitt gravid med ny type... - jeg er bare 20+... - hva kommer pappa til å si - alle andre tar abort det jeg mener er. er du gammel nok til å ha sex. er en også gammel nok til å ta ansvar for dine handlinger..
Amanda- Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 kunne ikke sakt det bedre selv tvilling!)
2 søte Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 det er jo å ta ansvar når du kan innrømme at jeg har ikke kapasitet til å ta vare på dette barnet, uansett grunn til at du ble gravid!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Du kunne ikke sagt det dårligere tvilling! Elendig argumentasjon.... Tragisk:)
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 ville kalt det å ta den letteste veien ut... ikke kalle det ansvar.. Å beholde. viser du ansvar for dine handlinger..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2008 Helt enig med vegen til malkeskyen. Og til dere 2 andre som har svart ,dere svarte ikke på spørsmålet mitt!!
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Da skal jeg svare på pm.. Jeg lever slik jeg vil.. ikke hvordan andre vil jeg skal leve.. men det spm. har ingenting med abort å gjøre.. for eller i mot abort. har med meninger å gjøre. jeg forteller ikke noen hvordan de skal leve livet sitt.. bare at jeg ikke forstår hvorfor noen velger det de gjør... alle har sine meninger... vil du fortelle meg hva slags tanker å meninger jeg skal ha. ang abort osv?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. september 2008 Jeg skal ikke fortelle deg hvordan meninger du skal ha ,respekterer meningene dine ,det jeg ikke respekterer er hvordan du kan dømme mennesker for de valgene de tar . Det er som regel flere grunner til at man velger abort . Det er ikke alle 20 åringer som er klar for og bli mamma . Er det bedre at de blir mamma da og ikke klarer å ta vare på barnet og det havner i barnevernet og blir kasteball i systemet? Det er ikke alle som vil bli alene mor ! Skal man gi opp alle sine drømmer og planer bare for og bli mamma for et barn man ikke vil ha? Og de som tar abort ,det ligger nok mye mer i den beslutingen enn de forteller her inne .Det er nok ikke bare at "jeg er bare 20 eller hva kommer pappa til å si" Og det vet jeg av erfaring.
<3 mine søte små<3 Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 jeg dømmer ingen.. bare forstår ikke valgene.. hvordan kan et menneske velge bort barnet sitt... er en " voksen" nok til å kose seg i senga... er en og klar for ansvaret.. hvis en så gjærne vil ha bort barnet sitt.. kan en ikke da bære det frem å aboptere det til en fam som ønsker det.. det at mange blir alene mødre... så? det finnes støtteoninger.. eller? alle må gi opp noen drømmer og planer til tider...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 Det der med at er man voksen nok til å kose seg i senga er man voksen nok til å ta ansvaret for et barn er bare dumt. Mennesket er født med seksualdrift. Barn ned i ettårsalder onanerer. Jenter i 10årsalderen kan ha mensen og dermed være fruktbare. Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er forbi tenårene. Konsekvensanalyse og modenhet er noe av det siste som ferdigutvikles. Ergo faller det på sin egen urimelighet å bruke det argumentet. Kroppen er klar for å bære frem barn før modenheten er tilstede. Sexdriften er tilstede lenge før et menneske skjønner hva ordet modenhet betyr.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 Jeg vil bare svare på denne,jeg har bare svart en gang før og det var med nick.Men jeg er enig med en annen her,at det virker som at noen bruker det som prevansjon.Som om det er så enkelt å bare å spise en pille så ut med babyen..Jeg sier absolutt ikke dette for å støte noen,og jeg er klar over at det mange ganger kanskje kan være best å ta abort,men samtidig så kan jeg ikke hjelpe for å tenke på alle de uskyldige babyene som blir til,også drept.. Selv måtte vi slite i mange år for å få barn,og det endte med prøverør,kanskje dette har påvirket mitt syn på dette..? Og igjen,jeg sier ikke dette for å støte noen,det er bare hva jeg mener om det.. Men nå må jeg sove,så en evt diskusjon får jeg være med på i morgen..
2 søte Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 hadde vi hatt enkultur her i norge for bortadopsjon så ville gjene det vert et bra alternativ, men det har vi ikke. eg vil nok vere uenige med deg på denne diskusjonen uansett hvor mye en vrir og vender på det. støtte ordninger for alenemødre varer ikke evig, og det er ikke altid det er nok å støtte seg på. men for å svare på spm ditt, hvorfor velge bort et barn. eg kan ikke svare for andre enn meg, men dersom jeg skulle bli gravid så har jeg i det minste muligheten til abort, selv om jeg er personlig imot det. for meg hadde det vert helt uaktuelt å beholde et barn dersom jeg ble gravid imorra. måtte gitt opp utdanningen min, tanken på å gå hjemme med enda et barn hadde kvelt meg, eg hadde blitt alene, økonomisk ville jeg ikke klart det. jeg ville blitt en dårlig mor, og barnet jeg alt har ville mest sannsynligvis blitt på et vis forsømt fordi det går akkurat rundt sånn situasjonen er idag. bra nok svar? kunne du forstått hvorfor jeg ville valgt abort? prevansjon og avstå fra sex argumentene kan du droppe, for nå har jeg svart deg skikkelig!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2008 Er en "voksen" nok til å kose seg i senga ...er en og klar for ansvaret.. Tuller du eller ? Det er det dårligste argumetet jeg har hørt på lenge.. Har man sex er man ikke automatisk klar for det enorme ansvaret det er og ta seg av et barn . Samme som det er ikke alle som har førerkort som har noe bak et ratt og gjøre....
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 tvillingen har tydeligvis ikke forstått hvordan verden fungerer. Du har jo ikke barn engang, hvordan kan du da uttale deg om andres evner og kapasitet til å ta seg av et barn når du ikke engang har følt ansvaret det innebærer?? At man bare kan adoptere bort barnet etter 9 mnd i magen er helt piss... Skal man bære frem et barn når man vet man må gi det fra seg? Er du klar over den psykiske påkjenningen det er? Det står STOOOOOR respekt av de som klarer det, men det er ikke et valg som alle kan klare. Syns du det er ansvarlig å "ta sjansen# på at du klarer å ta vare på barnet, og så feiler du big-time, og barnet havner i fosterhjem, når du vet fra starten at dette makter du ikke? Er det ikke bedre å ta abort? Jeg er av den oppfattelsen at man må kunne få ta abort så lenge det er fri rett til abort i norge. Vi kan ikke bli sure for at noen benytter seg av den retten.. Man er ikke morder selv om man tar abort.. Hva hvis man mister, noe det er sjanse for før uke 12, er det uaktsomt drap da eller? Skal man bebreide seg selv fordi kroppen vår ufrivillig tok livet av fosteret? Syns de fanatiske abortmotstanderne tar HELT av innimellom!!
2 søte Skrevet 15. september 2008 #16 Skrevet 15. september 2008 helt sant mamma`n til william, men det er jo faktisk de eneste argumenetene jeg har hørt fra de som er imot abort, og hvordan rettferdiggjøre mordet abort er. det er en veldig moraliserende og 'ovenfraogned' holdning fra endel på dette temaet.
2 søte Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 men om det hadde vert kultur her for bort adopsjon så kan jeg forstå at noen vil kunne velge det istede for abort. alt er individuelt. men sånn situasjonen er her i norge så går ikke det ann å bruke det som et reelt alternativ til abort.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #18 Skrevet 15. september 2008 jeg mener abort er siste utvei. men jeg har ikke svart på noen av disse abort innlegga, for jeg mener det er helt opp til vær enkelt. men det jeg ville svare på her er du som skrev er man voksen nok til å kose i senga er man voksen nok til å få barn (var vel ikke ord rett det du sa men var det du mente) det er jo helt på tryne å si.. 14 åringer har sex nå for tiden, mener du virkelig at de skal ta annsvar for en unge ?
Gjest Skrevet 15. september 2008 #19 Skrevet 15. september 2008 Anavar for egene handlinger er i mange tilfeller abort mener jeg. Om argumentet er at man har en unge fra før. Hva skal da veie høyest, det uføtte embryo eller barnet man allerede har? Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at man bør være i stand til å på en god måte ta seg av de barnet/a man har fra før før man setter andre til verden. Hvorvidt dette er tilfelle (altså om man har kapasitet til å ta seg av et barn til) en noe bare hver enkelt kan vurdere. jeg er bare 20- det er faktisk ikke alle 20åringer som har den modenheten som skal til for å være en god forelder. Å evne å se det selv og ta ansvar ved å velge å ikke beholde et barn (om man etter egen vurdering mener man ikke er moden til å ta på seg ansvaret) mener jeg er en styrke ikke en svakhet. Hva pappa sier og at alle andre gjør det tror jeg at jeg aldri har hørt noe legge til grunn for å velge en abort.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #20 Skrevet 16. september 2008 Kan en ikke ta seg av et evt barn,bør en også avstå fra samleie. Alle vet at hvis en har sex,samme når i perioden,samme hva slags prevensjon en bruker,så er det en fare for at en kan bli gravid. Kan en ikke være moden/voksen eller på annen måte i stand til å ta seg av et evt barn,så må en avstå fra samleie. En kan ikke drepe et lite ufødt barn,bare fordi en ønsker å ha litt nytelese selv. Det finnes jo andre måter å få en god opplevles på en bare ved samleie da. Det er faktisk et liv,hjerte slår ofte før kvinnen vet at hun er gravid og fra hjerte begynner å slå,er det et liv. Hva saken har med å gjøre om en lever etter hvordan andre mener at en skal leve eller ei,forstår jeg ikke. Tror ikke HI er helt i vater her.Skal alikevell svare på det HI spør om.Jeg tar mine valg og lever mitt liv,så lenge jeg ikke skader andre.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 16. september 2008 Det jeg mener med spørsmålet mitt er : Kvinner som tar abort ,velger dette selv og de har rett til og bestemme over sitt eget liv og egen kropp.Hvorfor skal de da høre på dere abortmotstandere og la dere bestemme over deres liv?Hvordan kan dere dømme de som gjør det ,når dere selv tar valg i livet som andre ikke liker.
lille_Harepus Skrevet 16. september 2008 #22 Skrevet 16. september 2008 Jeg kan snakke for meg selv, jeg er i mot abort. Det er mitt valg, jeg kommer nok ikke til å ta abort (uanfaensett). MEN jeg respekterer alikevell de som tar det vanskelig valget, selv om jeg kansje ikke fult forstår hvorfor noen tar det valget så kan jeg alikevell respekterere det. Det er kunn en selv som kan bestemme over sin egen kropp.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #23 Skrevet 16. september 2008 Alle kan få bestemme over egen kropp,men når en tar abort,er det ikke snakk om å bstemme over en kropp,det er faktisk en annen kropp,et lite foster som skal vokse seg stor til en baby,som de faktisk dreper. Derfor kan jeg ikke godta at folk tar abort,de respekterer ikke et annet liv,de tenker kun på seg selv,er veldig egoistiske. Hvis de nå skulle hatt samleie og det ble et barn,de mente de ikke kunne ta seg av,vel så kan de da adoptere det bort,i steden for å drepe et lite uskyldig menneske,som faktiks er av ens eget kjøtt og blod.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #24 Skrevet 16. september 2008 www.silentscream.org Skru av lyden og bare se på programmet. Dette er et faktisk abortinngrep utført i uke 12. Hør gjerne på det han legen forteller også, selvom det er propaganda, så er det uansett realitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå