Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Noen med erfaring ang syn som blir dårligere under graviditet?? Kan det bedre seg igjen??
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Ja, og det bedrer seg. Tok bortimot et halvt år etter fødsel før jeg så normalt igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Der reddet du dagen min Så lenge det er håp er jeg fornøyd!!!
Soloho Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg er operert med laser for nærsynthet like før jeg ble gravid med førstemann. Skulle tilbake på tre mnd. kontroll med øynene og øyelegen skjønte ikke hvorfor jeg så så dårlig. Han sjekka papirene og ble ikke klok. Han ga meg tilbud om gratis reoperasjon. Jeg takka ja, og kom tilbake fjorten dager senere for å operere igjen. Måtte ta Sobril før operasjonen, men jeg fortalte at jeg var gravid og ikke kunne ta Sobril. DA gikk det opp ett lys for øyelegen. Han lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt det da jeg var inne til etterkontroll. Trodde ikke det var viktig i det hele tatt, jeg var jo bare to mnd. på vei eller noe sånt. Da sa han at 25% av damene blir nærsynte i svangerskap. Enten opptrer nærsyntheten for første gang, eller den vil øke til dem som er nærsynte fra før. Dette går ikke tilbake til null etter fødselen. SIden han allerede hadde sagt jeg skulle få gratis reoperasjon måtte han holde det han hadde lovet. Hehe...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Rart jeg ikke har hørt om dette før??? Det burde man da også informere om når man snakker om ting som skjer under graviditet!! Er så lei prat om hemorider + div vektproblemer... Synet er utrolig viktig så jeg har virkelig blitt nervøs jeg...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Det kan bedre seg igjen! Jeg var på linsekontroll når jeg var høygravid og hadde gått opp 0,50 på det ene øyet og 0,75 på det andre og i følge optikeren min burde vi ikke endre på styrken da fordi styrken ofte øker når man er gravid og ammer. På kontroll nå i sommer, ca 1år etter fødselen hadde jeg gått tilbake til den styrken jeg hadde før jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Jeg har blitt mer nærsynt etter mine svangerskap, men vet også om folk som har fått mildertidig blindhet også. Det er ikke farlig for i det fleste tilfeller går det over, men det bør følges opp av øyeleget hvis det er alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå