Gå til innhold

Prøve med eksen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort - vi gjorde det slutt i sommer, etter at forholdet hadde hanglet i lang tid, masse krangling og dritt... ingen av oss hadde det bra. Nå vil han prøve igjen, sier han elsker meg. jeg har masse følelser for ham også, men er så forvirret. Han hadde sex med en annen rett etter bruddet, jeg har også hatt sex med en annen etter bruddet. Jeg har på den ene siden veldig lyst til å prøve igjen. Jeg har bestemt meg for at da flytter jeg ikke inn der vi bodde sammen, det blir for vondt. Og vi må gå til terapi eller noe, jobbe oss videre...

men er det mulig? kan det fungere igjen? eller er det dødsdømt? Vi har jo et barn sammen, og jeg vil så gjerne, ikke minst for hans skyld. Men er redd også... noen som har råd? tips? erfaring? meninger om dette?

Takk for at du leste, og tusen takk dersom du svarer meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig er det vel ikke, men ville nok definitivt ikke hoppet rett inn i gamle spor igjen, heller bodd hver for seg, tilbrakt tid sammen og evt fått ekstern hjelp om jeg mente det var nyttig. Flytte sammen igjen øyeblikkelig høres ut som ekstremsportveko, og ikke som konstruktivt utgangspunkt. Men om den ene eller begge av dere faktisk bryr dere om at partneren har vært på noen andre i mellomtida er det like godt å si stopp med det samme.

Skrevet

Selvsagt kan det funke, men det kommer jo veldig an på hva som gjorde at dere gikk fra hverandre.Terapi er fine saker.

Skrevet

Ingen følelser for disse andre nei. Gikk fra hverandre pga masse krangling, dårlig kommunikasjon, tok ikke var på hverandre. Skal naturligvis ikke flytte rett inn sammen, det ville vært teit... Jeg er litt usikker på om jeg klarer å komme over all kranglingen og drittslengingen som har vært, og om jeg kommer over at han hadde sex med en annen (ja, jeg er en dobbeltmoralist - men ikke så lett å kontrollere hva man føler)... Men jeg har jo følelser for ham, og tenk så fint for barnet vårt om det kunne fungere igjen...

Skrevet

Flott at dere er villige til å forsøke å få forholdet til å fungere igjen! Det setter nok barnet deres pris på når det er gammelt nok til å forstå.

Selvfølgelig er det mulig at dette går strålendes og at dere holder sammen resten av livet. Men husk, dere har gått fra hverandre en gang før, det vil da si at dere må jobbe for å få dette til å fungere. Terapi er fine saker som hun over meg sier:-)

Men ikke bli altfor skuffet om dette blir en veldig humpete tur, forhold er uansett ikke en dans på roser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...