Gå til innhold

Hvordan vil dere definere hva et urolig/krevende barn er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk av en venninne forleden som fortalte hvor urolig og krevende hennes datter på 9 mnd er. Jentungen er rolig som et lam. Gråter aldri og har aldri gjort det, sover utrolig mye, spiser bra osv. Men nå syntes venninnen min at jenta var blitt så krevende og urolig etter at hun begynte å krype fordi hun reiser seg opp og holder seg i sofaen mens venninnen min sitter der. Da måtte jeg se litt skjevt på henne og spørre om det var å være urolig?? Jenta vil jo bare ha litt kontakt med moren sin.

For meg er et urolig og krevende barn noen mer alla slik mine to barn har vært. Mye skriking, bæring, byssing, vanskeligheter med soving, masse magevondt, osv.

Ikke at andre ikke får oppleve barna sine som krevende dersom de ikke oppfyller mine kriterier asså. Men jeg ble så satt ut av venninnen min som karakteriserte jenta si som krevende når hun egentlig er så rolig at det nesten er skummelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det hørtes noe merkelig ut. Helt enig med deg. Mulig hun synes det er veldig slitsomt at ungen har blitt større og beveger seg rundt når hun er vant til en snill unge som ligger mye å leker for seg selv, men som ikke kommer seg rundt. Men det må man jo liksom regne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...