Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har stora problemer å få poden på 6 mån at bynne å spise grøt!!

har prøvd å få han til å spise grøt i 3 dager nå. (nestle risgrøt+mme) men han snur hode og vill ikke ha. får kansje i han en teskjed hvis jeg er heldig. Sen er det bare å hale frem puppen.

Trur han trenger litt mer enn pupp nå fordi han har sovet gjennom hele natta i flere uker men nå er det på nattpuppen igjenn... og jeg er såååå sliten.... spiser pupp ca hver 2 time.

hva fungerte for dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan pröve ä ta i litt fruktmos, da liker han kanskje smaken bedre. Eller sä kan du pröve ä fä han til ä smile, tulle ä le med ham, sä kan du lure inn noen skjeer. Eller du kan la han fä holde skjea selv, blir sikkert masse gris, men da kan han forbinde det med noe morsomt, og ikke noe stress..

Skrevet

Du må nok bare ta tålmodigheten til hjelp.

Vi har holdt på med prøvimg i snart en mnd nå og er vi heldige får vi i henne en 1/2 porsjon grøt. Men det tar lang tid og mye gris. Var slik med første også, tok veldig lang tid før måltiden gikk relativt greit.

Skrevet

Jeg begynnte også med risgrøt og maisgrøt til jenta mi uten noe stor suksess...Prøvde hipp sin 6mnd grøt og den likte hun:)Spiste en hel porsjon! Så nå varierer vi mellom hipp sin og nestle sine 6mnd grøter..Blander litt fruktmos også i og da blir det helt topp:))

Skrevet

Jeg prøvde mange forskjellige grøt typer og valgte til slutt den hun likte best (i den grad hun likte noen av dem da...) Jeg blandet den med litt fruktmos. Dette gav jeg henne i ca to uker minst to ganger til dagen før hun endelig forsto poenget og begynnte å spise. Mye søl og gris, men jeg tror det hjalp å gi flere ganger daglig for da husket hun bedre hva det gikk i...

Skrevet

Her funka maisgrøt best, og helst med 2-3 ts pæremos i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...