isi* med liten januar spire!! Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Flere med svangerskapsskløe her? Jeg ble påvisst svangerskapskløe for noen uker siden og hatt det siden uke 16-17 ca. Holder på å bli GAL! Syne at det blir verre å verre. Var hos legen og ikke mye å gjøre med det. Jeg har klart å få meg til å klø meg mest på beina. Å nå værker de sånn viss jeg klør. Gjør skikkelig vondt. Noen som har noen gode tips? Klarer å la være å klø meg til blods på armer og rygg, åkosentrere meg om bein hehe. Flere i samme situasjon som meg???
iw86 Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg klør så sinnsykt på puppa og under armene!!! Klør til jeg begynner å blø jeg å...
isi* med liten januar spire!! Skrevet 15. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2008 Her å. Men jeg har klart å "flytte" det mest til beina. Kan jo ikke se ut som en kjøttkake i 4 mnd til!!! Hva syns du lindrer?
Frk. Sol Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Denne vil jeg og vite mer om! Hadde dette hele siste trimester med førstemann. Nå er jeg 6 uker på vei og det klør vilt i beina når jeg legger meg. Alle med det minste tips kan hjelpe til her altså!!
jif baderom Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Jeg klør som en GAL, har store sår på armene og ryggen, og magen er helt oppklødd den også det eneste som hjelper litt her er isposer. det lindrer i alle fall en liten stund, men tror jeg er på god vei til å få frostskader..
isi* med liten januar spire!! Skrevet 15. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2008 Ja her er det kalde våte kluter. Har prøvd kremer, hvit vask og Polaramin (som fåes av legen på resept) Men lite som virker. Lurer på hvordan dere kommer dere "gjennom dagen".Folk ser rart på meg på jobb når jeg går å klør å sover fryktelig dårlig om natten for våkner av at jeg klør (varmt under dynen) og da må jeg seff tisse, å så ligger jeg våken i timesvis å klør å irriterer på meg sambo for han ikke får sove skikkelig (for jeg vekker han jo når jeg kjedermeg hehe). På KK i Bergen sa de at de skulle ta meg inn til vurdering i ke 38/39 for ev å sitte i gang fødselen siden dette tar sånn på. Men jeg mener jo at når jeg holder ut å klø fra uke 16 til 39 så må jeg jo klare en uke til til gutten min er klar for å komme ut av seg selv!!!! Magen her også. I det siste har jeg begynnt å klø på brysvortene i tilleg og rundt ene øyet. Noen verre :-p? Dere har min støøørste medlidenhet damer!!! Har dere hatt noen andre plager/bivirkninger av graviditeten? Selv har jeg hatt kraftig svangerskapskvalme som ikke heeelt har gitt seg enda (23 uker).
litlemor Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Dette er mitt fjerde svangerskap, og eg klør! Starta i 3 trimester, klør på armar, skuldrer og nakke. Sit her og ventar på at Polaramin kanskje skal virka, fekk av legen i dag. Bruker elles ein slags kvitvaskspray. Det går opp og ned, men skikkeleg irriterande når det sett igang. Har sjekka at det ikkje er den farlege kløen, men trur kanskje eg vil ta dei blodprøvene igjen for sikkerheits skuld... Uff og uff, har ikkje hatt dette i tidlegare sv.skap heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå