Gå til innhold

Håper alle møkkakjerringene her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er klar over at selv om de er anonyme, så kan eierne av siden finne ut hvem de er gjennom ip-adressen deres. Så bare fordi det finnes en anonymknapp så er det liksom ikke fritt frem. Dere kan fremdeles bli anmeldt.

Og det er fint at de fleste av dere har høye idealer som dere lever etter. Men vi i den VIRKELIGE verden vet hvordan det egentlig fungerer. Jeg synes synd i dere. Virkelig. Dere har all min sympati.

Håper for deres del at dere ikke detter av bananskallet dere sklir på igjennom livet.

og jeg tør faktisk å signere med nick

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du hatt en tøff dag?

Skrevet

Vent...sjekke syklusen...joooo mulig det er noe pms inne i bildet her. Og dårlig dag... Gjett om..

men jeg tenkte mer på den stakkars jenta som ble overhøvlet fordi hun skulle ta abort jeg. Så jeg mente de møkkakjerringene som overhøvler..

Sånn ellers er vi vel noen drittkjerringer hele bunten;-)

Skrevet

HIFN, tenker jeg det er.

Forkortelse for "Har ikke fått noe!

Hva.... kan en spekulere på.

Skrevet

kanskje litt av det også..

Skrevet

Det kommer til å snø i helvete før man får utelukkende saklige svar på en side hvor man kan være anonym og anything goes når det gjelder temaer.

Skrevet

Er man en møkkakjerring fordi man sier sin ærlige og oppriktige mening iforhold til at en mor skal ta abort?

Man kan la være å "slenge dritt", men kan jo faen ikke åpne munnen når man er uenig i noe, for da slenger man dritt!

Igjen, slår en mamma ungen sin reagerer jeg!

Skrevet

Det er forskjell på å være uenig og usakelig

Skrevet

Hvordan er det usakelig?

Jeg mener at å ta livet av sitt eget barn er mye verre enn å slå det!

Der kan vi være så uenige vi vil, men jeg må få si det jeg føler fordet!

Jeg vet at folk gjør det, men ikke stikk det opp i ansiktet på meg!

Skrevet

Vel...jeg har blitt mishandlet og kan uttale meg om den saken...

Jeg var 9 år og ville heller dødd, enn å oppleve det jeg gjorde. jeg sliter fremdeles med alt jeg var igjennom. Jeg har fremdeles mareritt.

Jeg leste et sted at barn ville tålt å bli slått hvis de visste at de ble slått hver tirsdag kl 4. Det som tar knekken på en, er den konstante utryggheten.

Hvis du ikke tåler at folk skriver om det, er du på feil sted.

jeg betaler hver eneste dag for aborten jeg gjorde, hver eneste måned tenker jeg på barnet jeg skulle hatt. Likevel vet jeg at det fantes ingen andre muligheter. Gud ser med mer ublide øyne på hovmod..så det.

Skrevet

Jeg har mitt på det rene med Gud, ellers takk!

Og jeg har også mange fæle historier å fortelle, om voldtekter og misbruk. Og du aner ikke hvor mye jeg fortsatt sliter med det. Det er ikke det at folk ikke tåler å høre om det. Men på en sine som heter Din Baby OG hvor det finnes et eget forum for folk som tar abort, synes jeg at vi kan slippe å høre om det.

Men hvis noen likevel føler for å skrive om det her, må de tåleat folk reagerer kraftig på slikt! Jeg synes det er helt grusomt.

Hadde personen(e) som misbrukte deg, skrevet et innlegg om at de slo deg, hadde jeg ikke bare oversett det, men skrevet et svar hvor jeg sa hva jeg mente om slåing! Hvis jeg må tåle å høre om virkeligheten, må den som skriver det som provoserer meg også tåle å høre min mening om det!

Skrevet

Selvsagt skal du si det du mener. Jeg sier bare at folk kan gjøre det på en nyansert måte. og jeg henviser ikke spesiellt til deg, siden du er anonym og jeg ikke vet hvem du er..

Men hvis du har blitt mishandlet og misbrukt. HVORDAN kan du si at det er bedre å bli slått enn å ikke leve? Det ble jeg nysgjerrig på (og ikke vondt ment, seriøst nysgjerrig). Da har du kommet MYE lengre enn meg, og mange jeg kjenner.

Skrevet

Fordi når man etterhvert (tatt ti år for min del) greier å legge det litt bak seg, med god hjelp, kan livet bli bedre.

Når man får litt flere erfaringer og ser at summa sumarum har flere gode opplevelser enn vonde. Det vonde vil alltid gjøre vondt, men med årene blekner det. Det blusser opp igjen både titt og ofte, men ikke like sterkt. Når man kan prate åpent om det, både på et internett-forum og i det virkelige liv, blir det mye lettere. Tror det er åpenheten som har hjulpet meg mye. Hvis man aldri får leve, får man ikke de gode opplevelsene som livet faktisk er fult av. Og jeg tenker at, i og med at jeg har opplevd alt det jeg har, så er jeg kanskje muligens berdre rustet til å hjelpe barnet mitt når det får det vondt!

Baby I see this world has made you sad

Some people can be bad

The things they do, the things they say

But baby I'll wipe away those bitter tears

I'll chase away those restless fears

That turn your blue skies into grey

Why worry, there should be laughter after the pain

There should be sunshine after rain

These things have always been the same

So why worry now

Skrevet

så jeg har noen år igjen jeg altså da. pluss at det blir ikke bedre av at jeg ser at han fremdeles terroriserer søsknene mine.

Men for de fleste er ikke abort den lette veien ut. Og det oppleves som veldig vondt etterpå. Selvsagt er det ingen ideell løsning med abort, på den andre siden er ikke demokrati en ideell løsning heller. Ser du parallellene. jeg tror man kommer lenger med medfølelse og å være løsningsorientert, fremfor å hyle DRAP og dømme uten å se gråsonene. Selvsagt burde man alltid være klar til ta konsekvensene av sex eller la være å ha det, men sånn er det bare ikke. tenk hvis du en dag står med en datter som vil ta abort uansett hvor mye du tilbyr å hjelpe.

Eller se for deg en kvinne som har blitt gravid på prevensjon med sin voldelige ektemann, hun vet han kommer til å mishandle henne, hun vet at et evt barn vil være i fare både i magen og når det er født, hun klarer ikke komme seg vekk. Jeg synes ikke at det nødvendigvis er det beste at man får barn i sånne situasjoner.

For min del er jeg veldig for å få gjort det før uke 8 jeg da, når det faktisk er et synlig barn med armer og hode.

Skrevet

Jeg skjønner at ingen egentlig ønsker å ta abort. Og jeg dømmer ikke personen som tar abort, men jeg er sterkt imot handlingen.

Det er situasjoner der det er åpenbart at et barn ikke ville få det bra. Det finnes situasjoner som ser helt håpløse ut. Men jeg mener at folk har et valg. Nok av par som ønsker å adoptere. Ikke at det er bare bare å adoptere bort et barn. Man vil nok få store psykiske ettervirkninger, anger og savn. en får en ikke det av abort også da?

I de fleste tilfeller har kvinnen en stor del "skyld" i at hun ble gravid. Joda, det er de som blir gravid på prevensjon, men de feste blir ikke det. Og da syns jeg at en skylder embryoet/barnet/babyen (kall det hva du vil) å få sjansen til å få et godt liv. Selv om en ikke kan gi den det selv. Hvorfor kan ikke legene opplyse like mye om denne muligheten som om abort? For meg er abort drap. For meg dreier det seg ikke om at kvinnen bare bestemmer over sin egen kropp. Hadde hun gjort det, hadde det vært greit. Men hun bestemmer over et fosters liv. Jenta mi ble til i min mage, vokste seg stor og sterk der, hun spiste av mitt bryst, hun har mine gener, men hun er ikke meg. Ergo kan ikke jeg bestemme om hun skal leve eller dø.

Jeg synes ikke sammenligningen med en mor/far som slår eller vanskjøtter barnet sitt er så dårlig! For meg er det det samme!

Men skjønner at vi aldri kommer til å bli enige om dette! :/

Skrevet

Nei vi blir nok ikke det. men jeg vil si at jeg skjønner standpunktet ditt. Og jeg vil jo si at jeg mener at har man hatt ubeskyttet sex, så burde man ta angrepillen hvis man ikke ønsker å bli gravid, og blir man gravid, så synes jeg man burde ta aborten fort, helst før uke 8. Man burde bruke prevensjon, og det burde ikke være det første man tyr til. Men jeg mener at man skal ha rett til å velge. men det er bare det JEG mener, og jeg synes ikke jeg har rett til å dømme.

Og jo, man kan nok slite veldig etter en abort. For meg har det vært tøft, og min samboer vet at blir jeg gravid igjen, så tar jeg ikke abort. Aldri i livet.

Skrevet

Det var ingen som spurte etter din ærlige og oppriktige mening i forhold til at en mor skulle ta bort i den tråden anonym 19:50, så meningen din kunne du heller ha tørka deg i ræva med.

Skrevet

Ingen som greier å finne ut hva noen heter pga. en ip-adresse da. Bare at to innlegg kan være postet av samme ip-adresse. Dessuten bytter PCn din ip adresse med jevne mellomrom. Ingen som har fast ip-adresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...