Gå til innhold

bo på liten plass,eller stor plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere er det beste...eller hva tror dere er det beste?

for barnet altså...

liten klasse,stor klasse?

osv...

lyst til og flytte til noe mindre....men er liksom noe som stopper meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler har sine fordeler og ulemper. Jeg har erfaring med begge deler selv og jeg personlig foretrekker stor plass, eller aller helst halvstor. Altså utkanten av en by f.eks, men ikke midt i sentrum heller og heller ikke langt ute på landet. Vi bor langt ute på landet nå og gutten min går i liten klasse og jeg jobber selv som kontaktlærer for en relativt liten klasse. Jeg synes ikke dette er ideelt...

Skrevet

og hvorfor synes du ikke det er ideelt?=)

Skrevet

Fordi det blir for smått. Klart det er bra at hver elev tydelig blir sett, men det kan bli for mye, de mister mulighet til å ha en dårlig dag hvor de anonymt kan "gjemme" seg i klassen, man ser for fort etter om de henger etter og trenger ekstra hjelp selv om de egentlig er normale bare litt tregere moden, det er vanskelige å drive med endel type aktiv undervisning fordi klassene er for små til å deles i mange grupper osv. Det hele blir rett og slett litt for intimt til tider, ungdommene og de yngre elevene også, har for få å velge i. Mindre sjangse til å finne seg venner en faktisk trives med når det bare er 8-10 å velge mellom på ens egen alder i stede for 200-300 liksom...

Skrevet

Jeg hater små plasser. Vi kommer til å flytte, fordi miljøet her tillater ingen å skille seg ut. Tenker man annerledes, har man ikke lenger venner. Jeg har ingen venner fordi jeg nekter å drikke alkohol for eksempel, og går jeg på fest, blir jeg glatt ignorert. Ønsker ikke at mine barn skal vokse opp her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...