Gå til innhold

Lange dager på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det er et voldsomt kjør på jobben for tiden, og jeg må regne med 12-timers dager og helgebesøk på kontoret de neste to ukene.

Er 26 uker på vei nå. Det er vel bare å jobbe på så lenge man ikke blir syk? Kjenner det godt i nakke og rygg, men har ikke hatt mer kynnere enn normalt etter at denne travle perioden oppsto..

Det er vel flere der ute som jobber litt mer enn de strengt tatt burde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, så lenge kroppen din fungerer og du ikke synes det er et voldsomt slit å jobbe så mye, skal det jo i prinsippet ikke være noe galt i det.

DU kjenner kroppen din aller best, og er den første som merker om det er noe som skurrer. Jeg tror det viktigste er å lytte til kroppen, ikke presse seg for andres skyld...

Lykke til!

Skrevet

Bare ikke la samvittigheten gå foran eget velvære få vel bli mitt råd...

Er selv av den samvittighetsfulle typen - men endte opp med en skikkelig knekk i forrige svangerskap - i det jeg satte meg i bilen etter jobb, trillet tårene fordi jeg var så sliten. Det gikk flere dager der jeg var helt "knust" etter jobb, og da kom tårene både hos jordmor og hos sjefen. Jeg var ellers frisk i svangerskapet, men pga dårlig nattesøvn, ble det for mye med full jobb - fikk et helt annet liv med 40-50 % sykemelding. Mange jenter har vel en tendens til å skulle mestre litt mer enn hva vi egentlig burde...

Så lytt til kroppen i alle fall! Skikkelig kjipt å gå på en slik smell som jeg gjorde :o(

Skrevet

Takk for respons.

Det er jo egentlig et ganske merkelig innlegg fra meg, siden jeg er fullt klar over at det er helt individuelt hvordan man takler stres :) Men det å høre fra andre som har kjørt seg for langt gjør at man kanskje blir flinkere til å gjenkjenne faresignalene.

Jeg har egentlig ikke så mye annet valg enn å jobbe på, siden det er bare jeg som sitter med de oppgavene jeg har. Likevel må jeg jo selvfølgelig sette ned foten dersom det blir for mye. Jeg er bare litt innstilt på å motbevise alle myter om gravide og jobb som gjør at mange gravide i usikre stillinger ikke får forlenget kontrakter osv. Men det er jo så klart ikke min kamp å ta alene :)

Jeg regner med at babyen tåler litt forhøyet arbeidstempo i alle fall. Men det viktigste er uansett babyens velvære, så jeg kommer til å si ifra hvis jeg merker at jeg halter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...