Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Når man har vært lenge sammen får man til slutt et slags intert språk. Jeg og mannen min pleier ofte å ta stein, saks og papir hvis vi ikke er enig i hvem som skal gjøre noe. Det skjer helt automatisk - og resultatet må følges. Vi klunker med ringen på glasset vårt hvis vi ønsker noe å drikke (eks. øl i en fotballkamp på tv). Synes det er litt gøy å være så sammensveiset at vi ikke trenger å si så mye hele tiden - blir omtrent som den Bremyk-reklamen =0)
mamarama og lille banan Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 jeg og sambo har nok et eget språk, men det går vel mer på kosenavn og lyder og fakter. vi har kosenavn på hverandre som ikke betyr noe - som pluup og nuup og schnuup
Tweak Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Åh, ja! Vi har så mye intern humor at det ikke går an å summere opp i et innlegg! :-) På vår dialekt høres vann (vatn) ut som atten (tallet 18) så vi ble enige om å si "nitten" til hverandre om vi ville ha vann. Og så snakker vi babyspråk til hverandre... Prøver å ikke gjøre det offentlig! ;-) Etter over ni år sammen er vi utrolig samstemte i det meste! Men heldigvis ikke helt. Vi har fremdeles masse å lære om hverandre i mange mange år framover! :-)
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Vi legger ofte til en G i mange ord så vi sier Druger, Skruger, osv. Har mange andre rare ord også. Hun siger...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Jeg og sambo er ufattelig barnslige, og gjør ting som å stikke føttene i fjeset på den andre etc.. Har ikke noe fast "språk" eller "tegn" men kan dikte opp ting midt i en samtale..
Mayken Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Har vel ikke noe intern språk, men vi kniper/trykker hverandre 2 ganger i hånden og det betyr "glad i deg" Da kan vi si at vi er glad i hverandre hele tiden uten at folk vet noe. Kom godt med nå som jeg har vært så kvalm i dette svangerskapet at jeg ikke har klart å snakke. Sambo har vært helt fantastisk og da har jeg alikevel klart å fortelle han at jeg setter pris på alt han har gjort for meg. Vi har vært sammen i 9 år.
blirjegsnartmamma Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 åå det gjør vi også KanINA ellers snakker vi mye "babyspråk" og tuller utrolig mye! Mobber og erter og ruller rundt på gulvet, hehe pjuskesnuppekjærestekona mi kaller han meg på en god dag også er det bamsen (han) og pusen (jeg)
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Godt å lese det er flere som har en skrue løs vi har også våre greier og det går veldig mye på rime. Rime blime regime... osv. Ler rått av det hver dag, det er om å gjøre å dran lengst. også er vi flinke til å imitere stemmen til lillegutt og den i magen.. herregud, høres ut som et freakshow for andre sikkert, så vi passer på å gjøre det når vi er alene.. og ikke foran lillegutt for da regner jeg med han hadde blitt bra språkforvirra
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Hehe ja Mye internt humor gitt Og når vi prater sammen, tuller ,blir det til at vi ofte snakker 'nordlænding' selv om vi er fra sør/vest begge to.. Og sexprat blir ofte på engelsk Og hvis jeg plutselig får lyst på en sjokolade, som i går kveld - spør jeg om ikke han plutselig fikk lyst på en brus, så vips drar han på butikken og kjøper brus som han fikk så lyst på, og jeg får sjokoladen min;o)
meeee Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 hehe,morro...vi har det med å forkorte ord... Hva har du lyst på til midd? (middag) Skal vi kose vårs med røv (rødvin) ikveld? skal vi dra på butt? (butikken) også kaller vi jenta vår for musa eller minimusa...rett og slett fordi mamma alltid kaldte meg for musa da jeg var liten..og gjør det faktisk enda..hehe..og da ble automatisk mini kaldt for musa eller minimusa..(høres jo ikke bra ut for utenforstående men..hehe) høres jo ikke bra ut når jeg skal f.eks fortelle mannen min at "idag,når jeg satt gå gulvet og lekte med musa"....eller når jeg og mamma var i butikken...hun syns nemlig at mini lukter så godt,og skyllemiddelet jeg bruker minner om mini..så hun ville kjøpe det..så klarer hun prestere rope ut (jeg var litt lenger unna)..."ååå jeg har så lyst å lukte mus"..da det gikk opp for hu hva hu hadde sagt,så knakk vi sammen inni butikken...hehe
Gjest Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 ja, det har vi helt klart. men ikke et muntlig sprak:) Vi har intern humor, og interne kommentarer som bare den andre tar opp. vi kan for eks ha ting vi synes er snålt da, eller ting vi har spøkt mye med, også ser vi det ute eller det skjer noe som minner oss om det- så kan en liten kommentar fra en av oss utløse mye latter. og andre som er i nærheten av oss , tror vi ler annoe annet som de ikke kan forståer så morsomt- også ler vi bare enda mer. kan bli litt fjortiss innimellom da desverre:s men vi har det moro med det. små dunk i siden og vi vet hva den andre tenker på osv:) et "rart" tine fall og vi skjønner at den ene tullr, mens andre rundt tro det er alvor osv osv.. masse sånne små ting:)
Jente2011 Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 haha, løye å lesa, når eg å han er aleine bruker vi -o ending på alt bh - bedo komme du- komjo såvo- såva osvosv heilt sjukt, men da har berre bygd på seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå