Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Er det noen som har blitt sykemeldt pga det? Eller fått en mindre stilling på jobb? Noen sier man burde ta mye kynnere litt alvorlig, mens andre igjen sier det ikke er noe farlig. Jeg har veldig mye av det. Begynte allerede i u 17-18. Har det mange ganger om dagen. Neoen ganger flere i timen. Er jo ikke vondt, men ubehagelig. Er nå 26+5 u på vei:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg er nå 100% sykemeldt pga kynnere, men det er ganske ille. Jeg har laange sammenhengende kynnere (over natten også, såkalt Braxton hicks eller noe sånt..), vonde kynnere og veldig kraftige kynnere. Har vært på sykehuset for å sjekke om det er fødsel på gang (da jeg var 25 uker). Fikk da vite at det ikke var farlig siden kynnerne ikke hadde virket på livmorhalsen. Nå har jeg fått beskjed om å ta det med ro til jeg er "trygg" (uke 32-34) siden kynnerne har tatt seg så voldsomt opp. Kan sitte i sofaen og ynke meg om kvelden og får ikke sove fordi det er vondt. Har hatt kynnere siden uke 16/17 og har vært sykemeldt en uke nå (28 uker). Se det litt an, få evt. en delvis sykemelding. Hvis det ikke gjør vondt, øker kraftig i intensitet eller blør, er det ikke farlig, bare sunt for livmoren!
Collet :) Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Jeg er bare 15 uker på vei og har den siste uken merket kynnere, ofte også. Jeg fikk det tidlig med forrigemann også. Det er litt forskjellig fra kvinne til kvinne, og noen får det tidlig og har det hele svangerskapet, ofte, uten at de hverken stresser eller gjør noe for det. Så det er veldig forskjellig. Men jeg stresser nok veldig, eller kroppen er stresset, kaster opp mye og får i meg lite mat så jeg er 100% sykemeldt i utgangspuntet av den grunn. Men deet er faktisk ganske plagsomt me kynnere til tider... De er kraftige av og til! og enda værre blir det når magen blir stor....!
Lillemy2004 Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Hei jeg er 100% sykemeldt ut september p.g.a mye kynnere som er vonde og varer lenge. får ikke lov til og gjøre mye, skal på sjekk i morgen på sykehuset om det kan ha satt i gang noe, ser ut til at mine kom av tunge løft og masse stress på jobb. Blir spennede og se hva de sier i morgen kan evt gå tilbake til delvis jobbing uten stress om det gir seg. Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå