Gå til innhold

meninger om abort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i mot abort men kan skjønne de som f.eks har blitt gravide selv om de har brukt prevansjon. dette skjedde nemlig med venninna mi men hun behild det å hun var også bare 17 år når hun ble gravid så ganske stolt av hun =)

det jeg egentlig lurer på er hva dere mener om abort å i hvilke tilvfeller dere kan skjønne at folk tar abort å ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i mot abort, mener at dersom du føler deg voksen nok til å ha sex,så bør du var voksen nok til å ta ansvar for ett barn og, det er aldri helt sikkert å ha sex!!!

Men jeg forstår dei som tar abort etter en voldtekt.

Skrevet

Kun i ett tilfelle hadde jeg vurdert abort: etter incest. Ellers hadde jeg aldri vurdert det. Hva andre gjør må de stå for.

Skrevet

Enten så får man være for det eller så man må være mot det. de som mener det er ett drap, mener vel det uansett om jenta har blitt voldtatt eller om barnet har skader eller ei. det har rett til å bli født uansett.

og Når det er sagt er jeg for abort..og gidder ikke dømme de som gjør det. Er ett privat valg...og jeg er ikke noe bedre menneske enn de. Alle har sine svin på skogen.

Skrevet

Viss eg person har en grunn til p ta abort å står for den, synst jeg egentlig det er ok med abort.

Selv ble jeg gravid når jeg brukte kondom, hadde ikke kjæreste, men beholdt. Kort tid etter jeg var gravid fikk jeg ny kjæreste og etter vi hadde fått "vårt" første barn, gikk det 2mnd før jeg ble gravid igjenn (gikk da på mini pillen) vi behold. Nå etter 6mnd trodde vi at jeg var gravid igjenn(var heldigvis feil) hadde vi vurdert sterkt abort. Jeg var sengeliggende med begge barna, fikk ikke "følge" opp jenta mens jeg var gravid, kunne ikke ta en bleie på henne, ikke løfte, kunne nesten ikke ligge på gulvet å leke med henne.. så får både meg, min forlovede og barna mine hadde jeg vurdert abort.Men, vanskelig å si på forhånd..

Skrevet

Jeg er nok relativt liberal her i forhold til mange andre. Jeg er i mot at det skal brukes som prevansjon, men har nok også en lavere list enn andre for når det kan tas ellers, men ville jo da helst sett at den ble tatt så tidlig som mulig i så fall. All form for overgrep er en selvfølge for meg at man kan ta abort om man føler for det. De under 18 år. Dersom fosteret har fått påvist at det er så skadet at det vil lide mye selv og/eller vil bli til en så stor belastning at det vil gå utover familiens andre barn eller foreldrene ikke føler seg skikket til å ivareta barnet. Alt sånt er i mine øyne ganske gode grunner, men jeg kan også akseptere mindre gode grunner selv om jeg ikke alltid vil være enig i at det var det beste valget, men i så fall dem om det.

Skrevet

Abort er et personlig valg. Det er den gravide kvinnens vurdering som er den "riktige". Derfor går det ikke an for en utenforstående å mene noe som helst om en annen person sin abort.

Hva man ønsker å gjøre selv, er en ting. Man kan bestemme seg for at man aldri vil ta en abort fordi man personlig føler det er galt. Men man kan ikke bestemme at abort er rett eller galt når andre gjør det. Det er dette som er selvbestemt abort, altså at hver kvinne velger selv, og vi andre har ingen dømmerett, verken juridisk eller moralsk.

Skrevet

Jeg har aldri trodd at jeg ville ta abort. jeg har alltid sagt at jeg er for at man skal ha valget, men det var ikke et jeg ville tatt.

likevel sto jeg en dag i den situasjonen, og valgte medisinsk abort.

Jeg mener at abort ikke er prevensjon, det skal ikke brukes som prevensjon, det skal ikke være en enkel utvei osv..Men jeg synes ikke man skal definere når det er greit eller ikke.

Et barn etter en voldtekt er fremdeles et barn.

Men jeg ville aldri gjort det igjen. Så jeg er NØYE med prevensjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...