Gå til innhold

jeg har kyllingfilet.hva skal jeg lage?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min favoritt:

Krydre kyllingfiletene med sitronpepper og provencekrydder - stekes.

Lag salat med frukt (Jeg pleier å ha isbergsalat, druer, epler, ananas - men her er det bare å ta det man har)

Hjemmelaget dressing: et lite beger med yoghurt (f.eks. melonyoghurt), 4-5 spiseskjeer med lettrømme og 2 spiseskjeer med agurkmix (på glass)

Pleier å servere med ris til, men pommesfrites passer også fint :-)

Nam-nam!!!

Skrevet

kyllingfrikasse

tar deg 30 min å lage=)

Eller marinere de i: olje,pepper,grillkrydder,gastromat,karri,paprikapulver og hvitløkspulver. Også steke de, og ha salat og ris til=)

Skrevet

Denne oppskrifta ble lagt ut på dinBaby.no og er kjempegod!

Stek kyllingfiletene raskt på begge sider (ikke gjennomstekt) Krydre med salt, pepper, paprika eller det du liker.

Bland ut 3-4 dl grønsaksbuljong og slå over. La dette koke i 5-10 min.

Ha så i fløte og maisennajevner. Kok opp og la tykne.

Serveres med stekte poteter eller ris, brokkoli eller en god salat.

Nam, nam ;o)

Skrevet

noe så enkelt og nydelig deilig som kyllingfilet krydret med grillkrydder og paprika,kok tagliatelle til og hell over kylling bretagne saus!!YUMMY!! ikke så kulinarisk men du så snop det e;)kan spice opp sausen med litt ekstra hvitløkspuvler og paprika om du liker det:) bon apetitt;)

Skrevet

Det er ikke bra å spise kyllingfilet som ikke er gjennomstekt. Leste det en plass at det var ei som hadde fått en grilla filet som var rosa i midten. Hun spurte en lege eller noe om det var farlig. Da fikk hun til svar at man skal ALLTID gjennomsteke filetene skikkelig, ellers kunne man få i seg en bakterie som man kunne bli syk av. Jeg oversteker dem litt for å være helt sikker.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...